Itse kirjoitin terveystiedon jo keväällä ja voin sanoa, että tärkeintä on pitää hermonsa kurissa. Kysymykset voivat olla hyvinkin ainerajat ylittäviä( esim. tänä keväänä se mainostehtävä - totally äidinkieltä)
Yleensä kokeessa on ollut jonkun sortin ruokavalio tai muu elämäntapa-kysymys. Karppaus on tietenkin se odotettu tärppi, mutta minusta kannattaisi ottaa selvää myös muista laihdutuskulteista, jotka ovat olleet otsikoissa.(vaahterasiirappidietti, julkkisdieetti yms.). Eli kannattaa opiskella sellainen yleiskatsaus.
Tupakkaa, alkoholia ja muita päihteitä sivutaan usein jollain tapaa. Toinen tärppi voisi olla seksuaaliterveys/seksitaudit. - Nämä kattavat kuitenkin aika ison osan kurssikirjojen sisällöstä.
Haluaisin nyt korostaa vielä sitä, että minusta terveystietoa kirjoittaessa on tärkeämpää osata käyttää hyvin sitä minkä tietää kuin tietää kaikki mitä kirjojen välistä löytyy. Kuusi tuntia on pitkä aika istua, mutta penkkiä kannattaa kuluttaa loppuun asti. Huonosti ja huolimattomasti kirjoitetuilla esseillä voi helposti pilata monen viikon työn. Itse kirjoitin Laudaturin yhden kurssin pohjalta kun moni viikkokausia päntännyt ja kaikki kurssit kolunnut luokkatoveri vetäisi kokeesta C:n tai B:n. It's all about the nerves~
Onnea kaikille syksyllä kirjoittaville!
Ai niin ja meillä on käytössä Ote-kirjasarja. Itse tykkäsin.