Lainaus:
kk_carmen kirjoitti:
Minä nyt vain olen realistinen. Ainoan kerran, kun olen ollut romanttinen, niin se oli se Niina/Pilkama-tapaus.  Raija ja Vesa ovat olleet samassa uutistiimissä yksitoista vuotta, miksi romanssi ei syttynyt aikaisemmin. Vesa yritti, mutta Raija torjui, myös avioeronsa jälkeen. Miksi Raija heräsi vasta nyt loppumetreillä. Vesahan on rakastanut aina Raijaa, ollut tästä mustasukkainen jne, mutta ei ole saanut vastakaikua. Ja vasta Lontooseen lähdön kynnyksellä Raija huomasi Vesan mahdollisena kumppanina. Hänen tunnesiteensä Vesaan on kovin lyhytaikainen, joten se side voi katketa hyvinkin helposti.
|
Kyllähän Raija alkoi lämmetä Vesalle jo jakson 9 lopussa, jossa lentokonekaappauksen selostamisen välissä Vesalle selvisi, että Raija ei ollutkaan Martin kanssa, ja Raijalle taas selvisi, että Vesa ei ollut liittynyt kokoomukseen oman työpaikkansa takia vaan pelastaakseen hänen työpaiikkansa. 10. jakossa vaihdtettiin silmäyksiä ja tanssittiin hitaita siihen malliin, että ainakin samaan sänkyyn olisi päädytty juhlittaessa Raijan ekaa uutisten leuntaa, jos ensin Martin kuolema lento-onnettomuudessa ja sitten Antsan raskaus ei olisi tullut väliin.
No tottakai RL:ssa asiat olisivat menneet toisin, mutta draamasarjassa piti keksiä kaikenlaisia esteitä, jotta pääpari ei olisi päätynyt yhteen liian aikaisin. Tämä on sitä vanhaa kunnon romanttiikkaa, jossa lukija/katsoja turhautetaaan kerta toisensa jälkeen, jotta hän lopulta saisi nauttia sitä enemmän.
Sikäli omaperäinen loppu, että katsojalle annetaan kuvitella mitä lopun jälkeen tapahtuisi.