yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Yhteiskuntaoppi
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Yhteiskuntaoppi S2012 Keskustelun työkalut
Vanha 05.08.2012, 15:36 Yhteiskuntaoppi S2012   #1
Hendu-
Keitä kirjoittaa ja miten luette?
Käyttekö abikurssia?

Keskustelua ja tsemppausta
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 08.08.2012, 11:47 VS: Yhteiskuntaoppi S2012   #2
poika1994
Keitä kirjoittaa ja miten luette?
Käyttekö abikurssia?

Keskustelua ja tsemppausta
Moikka! Itekki toivon tänne vähä keskustelua tulevista kirjotuksista ja lukusuunnitelmista!
Ite oon lukenu kaikki 4 Forum kirjasarjan kirjaa jo kerran + AbiYh kirjan joka on kertaus kirja jossa onkoottuna kaikki tärkeimmät asiat. Yh:ta ei voi oikeen lukee lukee koska kysymyksissä ei ikinä riitä hyvä jos 4/6 vastaukseen pelkkä kirjan tieto ja noilla tulee max M kirjotuksista ja sitähän mä en lähde tavottelee vaan L on ainoo tavote koska Yh on mun paras aine ja siinä pärjää tosi hyvin pelkällä uutisten + ajankohtaisasioiden hallitsemisella ja terveellä maalaisjärjellä. Tavoitteeni on lukea vielä toisen kerran kaikki kirjat vaikka yh2 n kyllä sellaista ala-aste tarinaa että siitä ei itselle ole juurikaan hyötyä paitsi eri yritysmuodot on hyvö opetella koska niistä tulee todennäköisesti kysymys tänä vuonna.Onko täällä muita Yh:n kirjottajia niin voitaís jakaa mielipiteitä ja luku suunnitelmii ???
Vanha 08.08.2012, 21:59 VS: Yhteiskuntaoppi S2012   #3
mikaell13
juu, täällä on yksi yhteiskuntaopin kirjoittaja, mut tuo aine ei ole vielä niin ajankohtasta. kirjoitan tuon yh:n varmaan vasta ensi keväänä . Varmaan jos tuossa sit syyslomalla alkaa olemaan ahkerampi median seuraaja . ne on varmaankin jo tehty nuo kysymykset tuohon kevään kokeeseen.
Vanha 09.08.2012, 01:23 VS: Yhteiskuntaoppi S2012   #4
Hendu-
poika1994, miten päättelet että tänä vuonna olisi yritysmuodoista kysymys? Ei ole olut pitkään aikaan?

Itellä tavoitteena E. Yh on aina ollut reaaliaineista se helpoin ja kiinnostavin, tällä hetkellä lukemiset kusee vaan aika pahasti joten saas nähdä...
Vanha 10.08.2012, 20:58 VS: Yhteiskuntaoppi S2012   #5
lukiossaaina
Terve vaan muille kirjoittajillekin.
Lukeminen on alkanut... hienosti, peräti kirja on avattu ensimmäisen kerran tänään .
Toivotaan, että jaksaa lukea kirjat loppuun ennen koepäivää ja tehdä niistä muistiinpanoja.
Arvosanalla ei ole mitään väliä. Kaikki kelpaa paitsi I.
Vanha 11.08.2012, 01:46 VS: Yhteiskuntaoppi S2012   #6
jee6969
Täällä kans kirjoitan yhteiskuntaopin nyt syksyllä, vapaaehtoisena. M:ää lähden hakemaan mutta parempikin kelpaa. (tosin ei ole kovin iso stressi kun yhdestä reaalista on jo E taskussa) Nyt sain vihdoin neljännen kurssin kirjan luettua, eli oon lukenut kaikki nyt kerran. Mulla on ensimmäinen ja neljäs kirja Forum-sarjaa, ja toinen ja kolmas Linkki-sarjaa. Muita sarjoja tuskin luen, kertauskirjan tosin olen ostanut. Lisäksi en pysty lukemaan kovin intensiivisesti ja pääpainoisesti yhteiskuntaoppia, koska kirjoitan myös ruotsin, joka on näistä kahdesta minulle heikompi (Ruotsin ka. on ehkä 8,4 kun taas yhteiskuntaopin 9,50) Mitä veikkaatte, joko on eurokriisistä joku kysymys, vaikkapa jokerissa?
Vanha 18.08.2012, 15:28 VS: Yhteiskuntaoppi S2012   #7
JacksonM
Eurokriisi, Nokia, kuntaliitokset. Jos jollain tulee jotain muita hyviä jokereihin soveltuvia aiheita, kertokaa hymy huulessa koko kansalle, tehdään tästä nörttien lukukisa.
Vanha 09.09.2012, 18:10 VS: Yhteiskuntaoppi S2012   #8
jee6969
Entäpä työpaikkakiusaaminen? On ollut viimeaikoina paljon esillä, ja WSOY:n kertauskirjassa ainakin on otettu esille tämä. Otavan kertauskirjassa ei tainnut olla, ainakaan lakitiedon osuudessa.
Vanha 09.09.2012, 19:29 VS: Yhteiskuntaoppi S2012   #9
lukiossaaina
Myös kansalaisaloite on hyvä huomioida (YH1).
Voi olla mahdollista, että siitä kysytään.
Vanha 10.09.2012, 15:41 VS: Yhteiskuntaoppi S2012   #10
Argh93
Itse kirjoitin jo viime keväänä yhteiskuntaopin ja suosittelen kattelemaan 4-5 vuoden takaisia yh:n yo-kokeita, sillä samat kysymykset toistuvat yleensä tietyn ajan välein. Esimerkiksi sellaisia hyviä tärppejä tämän syksyn yh:n kokeeseen voisivat olla esimerkiksi populismi ja populistiset puolueet (1./k2006), harmaa talous ja turvallisuuspolitiikka. Ei myöskään enää kannata tuudittautua siihen, että jokerit olisivat ykkös- ja kakkoskursseista, sillä viime keväänä toinen jokeri oli neloskurssista.
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä