RADIOSSA NYT:
Seuraava ohjelma:

Kuuntele Yle Areenassa

> Kaikki ohjelmat
Ilkka Alarotu, Marjaana Toiminen ja Marco Mäkinen

Vaatekaupan virtuaalinen sovituskoppi houkuttelee

Kauppa koskettaa melkein kaikkia jollain tasolla mutta silti kaupassakäyntikokemukset eivät usein ole kovin miellyttäviä. Nopeutta, sujuvuutta, maksamisen helpoutta, virtuaalisia sovituskoppeja. Kaikkea on suunnitteilla ja kokeiltukin jo. Mutta kuka haluaa itseensä tatuoidun tarran jolla voi maksaa? Ja onko kaupassakäynti kuitenkin edelleen sosiaalinen tapahtuma, josta ei kokonaan halutakaan luopua. Kivijalkakaupat ovat myös olohuoneita. Kaupasta ja palveluista Marjaana Toimisen kanssa olivat keskustelemassa TBWA:n varatoimitusjohtaja, yritysten strategiaan erikoistunut Marco Mäkinen ja S-ryhmän marketkaupan valikoimajohtaja Ilkka Alarotu. Verkkokauppojen sujuvuutta ja käyttömukavuutta kritisoitiin paljon ja verkkokauppojen suurkuluttaja päätoimittaja Maria Veitola kertoo ohjelmassa ostavansa ruokaa lukuunottamatta 90 % asioita verkosta, mutta myös palauttavansa niistä ainakin 75 %. Onko siinäkään järkeä?

Muualla Yle.fi:ssä