Tiistai 29.05.2012


Vehviläistä epäillään lahjuksen ottamisesta

Mika Vehviläinen katsoo oikealle.
Finnairin toimitusjohtaja Mika Vehviläinen.
Kuva: Finnair

Poliisi on saanut valmiiksi rikostutkinnan Finnairin toimitusjohtajan Mika Vehviläisen asuntokaupoista. Poliisi epäilee Mika Vehviläistä lahjuksen ottamisesta.

Poliisi on kuulustellut rikostutkinnan aikana Vehviläisen lisäksi kolmea (3) ihmistä, jotka ovat ehkä syyllistyneet lahjusrikokseen. Poliisi ei ole kertonut, ketä epäillään lahjuksen antamisesta.

Poliisi alkoi tutkia toimitusjohtaja Mika Vehviläisen asuntokauppoja maaliskuussa. Vehviläinen myi kalliin asuntonsa työeläkeyhtiö Ilmariselle. Työeläkeyhtiö vuokrasi asunnon Vehviläiselle. Vehviläisen työnantaja Finnair maksaa asunnon vuokran.

Italiassa on ollut taas maanjäristys

Talo, joka on mennyt rikki maanjäristyksessä.
Italian maanjäristyksessä sortui paljon taloja.
Kuva: Elisabetta Baracchi / EPA

Italiassa on ollut taas kova maanjäristys. Maanjäristyksessä on kuollut ja loukkaantunut ihmisiä. Maanjäristys tapahtui Pohjois-Italiassa. Samalla alueella oli kova maanjäristys myös viikko sitten.

Maanjäristyksessä sortui paljon taloja. Ihmiset lähtivät ulos kaupoista ja työpaikoiltaan, koska he pelkäsivät, että talot sortuvat. Maanjäristys tuntui eniten Italian kaupungeissa Pisassa, Milanossa ja Bolognassa.

Maanjäristyksen voimakkuus oli 5,8 magnitudia. Maanjäristys tapahtui kymmenen (10) kilometrin syvyydessä maan alla.

Syyriassa on keskusteltu maan väkivallasta

Joukkohauta Syyriassa.
Syyriassa tapettiin yli 100 ihmistä viime perjantaina.
Kuva: AFP / Lehtikuva

Syyriassa on keskusteltu maan väkivallasta. Arabiliiton ja YK:n edustaja Kofi Annan ja Syyrian presidentti Bashar al-Assad ovat keskustelleet maan tilanteesta.

Annan sanoi, että Syyrian väkivaltaisuudet huolestuttavat kansainvälistä yhteisöä. Al-Assad taas sanoi, että terroristit ovat lisänneet toimintaansa Syyriassa.

Syyriassa sota on jatkunut, vaikka huhtikuussa tehtiin tulitauko. Esimerkiksi viime perjantaina yli sata siviiliä kuoli iskuissa. YK on sanonut, että osa uhreista kuoli tykkitulessa ja osa teloitettiin. Suurin osa uhreista oli lapsia. Syyria syyttää teoista terroristeja.

Vuoden rauhanturvaaja on valittu

Nainen, jolla on sotilaan vaatteet.
Vuoden rauhanturvaaja yliluutnantti Liisa Tolonen.
Kuva: LiisaTolosen kotialbumi

Vuoden rauhanturvaaja on valittu. Vuoden rauhanturvaaja on yliluutnantti Liisa Tolonen. Tolonen on ensimmäinen nainen, joka on Vuoden rauhanturvaaja. Vuoden rauhanturvaajan valitsi Suomen Rauhanturvaajaliitto.

Yliluutnantti Liisa Tolonen on ollut rauhanturvaajana neljässä (4) eri paikassa. Tolonen on ollut Kosovossa, Bosniassa, Afganistanissa ja Libanonissa.


Radio Suomi

Yle Uutiset selkosuomeksi Radio Suomessa kello 21.30.

Kerro mielipiteesi

Maurizio Sajeva.Kerro ajatuksiasi tai tarinasi. Lähetä teksti tai valokuva. Maurizio Sajeva avaa vapaan foorumin.

Ystävyys

Kuvassa Ugaso Isse, Mustapha Kebbeh, Sanna Heliövaara, Fatimah Baig, Hye Min Shim, Bledar Gjata. Kuva: Jyrki Valkama / YLEMiksi? Siksi! -keskustelu:
Millainen on hyvä ystävä? Voiko internetistä löytää ystäviä?


Muualla Yle.fi:ssä