Keskiviikko 27.06.2012
Ulkoministeri Clinton Suomessa
![]() |
| Ulkoministeri Clinton tapasi pääministeri Kataisen. Kuva: Yle |
Yhdysvaltain ulkoministeri Hillary Clinton on vieraillut Suomessa. Presidentti Sauli Niinistö tapasi ulkoministeri Clintonin presidentin virka-asunnossa Mäntyniemessä. Esimerkiksi Suomen ja Yhdysvaltain väliset suhteet, Venäjä ja Syyrian tilanne nousivat esille keskusteluissa Mäntyniemessä.
Myöhemmin keskiviikkona Yhdysvaltain ulkoministeri Hillary Clinton tapasi pääministeri Jyrki Kataisen ja ulkoministeri Erkki Tuomiojan. Ulkoministeri Clinton vieraili myös Marimekko-yrityksessä. Lisäksi Clinton oli mukana Yhdysvaltain suurlähetystössä tilaisuudessa, jossa puhuttiin ilmastosta.
Kuluttajavirasto järjestää paluulentoja
![]() |
| Air Finlandin lähtöselvitys on suljettu. Kuva: Benjamin Suomela / Lehtikuva |
Noin 2000 lentoyhtiö Air Finlandin asiakasta tarvitsee paluulennon Suomeen. Kuluttajavirasto järjestää lentoja, koska Air Finland lopetti tiistaina toimintansa konkurssin takia. Ensimmäiset matkustajat tuodaan takaisin Suomeen ehkä torstaina.
Air Finlandin asiakkaita on suosituissa lomapaikoissa esimerkiksi Espanjassa, Kreikassa ja Turkissa. Ulkomailla on myös Tjäreborgin ja Finnmatkojen asiakkaita, jotka ovat lentäneet lomalle Air Finlandin koneissa.
Air Finlandin konkurssi koskee myös monia ihmisiä, jotka ovat lähdössä lomalle. Tjäreborg ja Finnmatkat yrittävät järjestää esimerkiksi Finnairin lennot asiakkaille, jotka aikoivat lentää Air Finlandilla.
Peruskoulujen opetus muuttuu
![]() |
| Kouluihin tulee lisää esimerkiksi liikuntaa. Kuva: Mika Kanerva |
Peruskoulujen opetukseen tulee muutoksia. Esimerkiksi uskonnon opetusta vähennetään vuodesta 2016 lähtien. Hallitus sopi asiasta keskiviikkona.
Samalla kun uskonnon opetus vähenee, esimerkiksi historian ja yhteiskuntaopin opetus lisääntyy peruskouluissa. Kouluihin tulee myös lisää liikuntaa.
Suomessa on puhuttu paljon viime aikoina uskonnon opetuksesta kouluissa. Esimerkiksi opiskelijat, joista tulee opettajia, haluavat muuttaa uskonnon opetusta. He ehdottavat uskonnon tilalle elämänkatsomusta, jossa tutustutaan eri uskontoihin. Evankelis-luterilainen kirkko haluaa säilyttää oppilaiden oman uskonnon opetuksen kouluissa.
Yleisurheilun EM-kisat alkoivat
![]() |
| EM-kisat ovat Helsingin Olympiastadionilla. Kuva: Lehtikuva |
Yleisurheilun EM-kisat ovat alkaneet Helsingissä. Euroopan-mestaruuskilpailut järjestetään Helsingin Olympiastadionilla. Kisoissa on mukana 61 suomalaista urheilijaa.
Yleisurheilun EM-kisat jatkuvat sunnuntaihin asti. Kisoja voi kuunnella ja katsella Ylen radio- ja tv-kanavilla.





Tulosta
Monica kirjoitttaa taas blogia! Lue mitä Monicalle kuuluu.
Algerialainen Bahria kertoo ajatuksia äidiksi tulemisesta. Uusin teksti: Mikä kieli lapselle?
Vieraina Eija Kyllönen-Saarnio ja Jaana Rytkönen Infopankista.
Miksi? Siksi! -keskusteluja mielenkiintoisista aiheista.