Perjantai 29.06.2012
EU-johtajat ovat sopineet talousasioista
![]() |
| EU-johtajat kokoontuivat Brysseliin. Oikealla ylärivissä Jyrki Katainen. Kuva: Thierry Roge / EPA |
EU-maiden johtajat ovat sopineet talousasioista Brysselissä. EU-johtajat sopivat, että Euroopan unioni saa kasvusopimuksen. Kasvusopimuksen avulla Euroopan unioni auttaa niitä EU-maita, joilla on talousongelmia. Kasvusopimuksen suuruus on 120 miljardia euroa.
Lisäksi EU-johtajat sopivat Brysselissä siitä, mitä euromaat tekevät eurokriisin voittamiseksi. Nyt päätettiin, että myös pankit voivat saada tukea Euroopan kriisirahastosta. Tähän asti vain valtiot ovat saaneet kriisirahaston tukea. Esimerkiksi Espanjan pankit tarvitsevat tukirahaa, että ne voivat jatkaa toimintaansa.
Suomi on tyytyväinen EU-kokouksen tuloksiin. Pääministeri Jyrki Katainen arvioi, että kokouksen tulokset ovat hyviä myös Suomen kannalta.
Anneli Auerille vankeustuomio seksuraalirikoksista
![]() |
| Anneli Auer tunnetaan myös Ulvilan murhajutusta. Kuva: Yle |
Oikeus on määrännyt Anneli Auerin vankilaan seksuaalirikosten ja väkivaltarikosten takia. Auer sai seitsemän (7) vuotta vankeutta. Varsinais-Suomen käräjäoikeus antoi tuomion perjantaina.
Käräjäoikeus antoi tuomion myös Anneli Auerin entiselle miesystävälle. Myös Auerin entinen miesystävä sai tuomion seksuaalirikosten ja väkivaltarikosten takia. Miehen tuomio on kymmenen (10) vuotta vankeutta.
Anneli Auer on tunnettu myös Ulvilan murhajutun takia. Ulvilan murhajutussa viranomaiset ovat tutkineet, tappoiko Anneli Auer aviomiehensä. Seuraavaksi Ulvilan murhajuttua käsitellään korkeimmassa oikeudessa.
Ravintolanpitäjille vankeustuomio ihmiskaupasta
Kaksi (2) ravintolanpitäjää on saanut vankeusrangaistuksen ihmiskaupan ja työsyrjinnän takia. Ravintolanpitäjät saivat melkein seitsemän (7) vuotta vankeutta. Pirkanmaan käräjäoikeus antoi tuomiot perjantaina.
Ravintolanpitäjillä on vietnamilainen tausta. Heillä on ollut vietnamilaisia työntekijöitä, joiden on ollut pakko tehdä paljon työtä ilman kunnollista palkkaa. Nyt oikeus määräsi, että ravintolanpitäjien täytyy maksaa työntekijöille palkkoja, joita työntekijät eivät ole saaneet.
Ravintolat olivat Tampereella ja Lempäälässä.
Uskonnollisilla kesäjuhlilla paljon kävijöitä
![]() |
| Esimerkiksi Suviseuroilla käy joka kesä tuhansia ihmisiä. Kuva: Suviseurat |
Tuhannet suomalaiset osallistuvat uskonnollisiin kesäjuhliin. Esimerkiksi tänä viikonloppuna järjestetään Suviseurat. Suviseuroissa on mukana yli 70000 ihmistä.
Suviseurat on vanhoillislestadiolaisten kesäjuhla. Vanhoillislestadiolaiset ovat yksi Suomen luterilaisen kirkon uskonnollisista ryhmistä. Vanhoillislestadiolaisia on paljon Pohjois-Suomessa, mutta tänä kesänä Suviseurat järjestetään Etelä-Suomessa, Lopella.
Suomessa on monta suurta uskonnollista kesäjuhlaa. Yhteensä noin 140000 ihmistä osallistuu tämän kesän uskonnollisiin juhliin.




Tulosta
Monica kirjoitttaa taas blogia! Lue mitä Monicalle kuuluu.
Algerialainen Bahria kertoo ajatuksia äidiksi tulemisesta. Uusin teksti: Mikä kieli lapselle?
Vieraina Eija Kyllönen-Saarnio ja Jaana Rytkönen Infopankista.
Miksi? Siksi! -keskusteluja mielenkiintoisista aiheista.