Perjantai 24.05.2013
Hallituksen uudet ministerit ovat aloittaneet työnsä. Väkivaltaiset levottomuudet ovat jatkuneet Tukholmassa. Peruskoulun toiseksi suurin A1-kieli on suomi. Suomessa on lämmintä, Keski-Euroopassa kylmää.
![]() |
| Kuva: Arja Lento / YLE |
Dokumentteja yhteensä: 60 kpl
Hallituksen uudet ministerit ovat aloittaneet työnsä. Väkivaltaiset levottomuudet ovat jatkuneet Tukholmassa. Peruskoulun toiseksi suurin A1-kieli on suomi. Suomessa on lämmintä, Keski-Euroopassa kylmää.
Aikuisten narkolepsiatapauksia aletaan tutkia uudelleen Suomessa. Moni suomalainen yritys on tehnyt tappiota viime vuonna. Japanilainen autojen valmistaja Nissan joutuu tarkastamaan paljon autoja.
EU:maiden johtajilla on kokous Brysselissä. SOK on ottanut pois myynnistä pakastevihanneksia. Ruotsin pääkaupungissa Tukholmassa on edelleen levotonta. Suomeen tulee uusi lentoyhtiö.
Voimakas myrsky teki tuhoja Oklahoman kaupungissa Yhdysvalloissa. Maalitehtaan myrkkyä pääsi jokeen Helsingissä. Työttömiä oli huhtikuussa enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Tukholmassa on öisin ollut levotonta ja väkivaltaista.
Ulkomaalaiset kilpa-autoilijat ajoivat kovaa ylinopeutta Etelä-Suomessa. Suomalainen Jolla kertoi uudesta matkapuhelimestaan. Työvoimatoimistojen puhelinpalveluissa on pahoja ruuhkia. Ruotsi voitti jääkiekon MM-kisat.
Suomessa aiotaan tiukentaa lakeja, jotka koskevat seksuaalirikoksia. Tanska on voittanut Euroviisut. Yhdysvallat voitti pronssia jääkiekon MM-kisoissa.
Hallitus toivoo yhä laajaa sopimusta palkoista. Pohjois-Korea on laukaissut kolme ohjusta merelle. Monet ihmiset loukkaantuvat pyöräilyonnettomuuksissa. Suomi pelaa pronssimitalista jääkiekon MM-kisoissa.
Hallituspuolue SDP vaihtaa osan ministereistään. Suomi on päässyt Euroviisujen finaaliin. Suomi kilpailee jääkiekon MM-mitaleista. Kesä on tullut.
Atte ja Leila Kaleva ovat kertoneet ajasta, kun he olivat panttivankeina Jemenissä. Aasiassa myrsky Mahasen on tehnyt vähemmän vahinkoa, kuin pelättiin. Suomen Krista Siegfrieds laulaa torstai-iltana Euroviisuissa.
Keskiviikkona on ihmetelty vakuussopimusta, jonka Suomi ja Kreikka tekivät viime vuonna. Suomen talous pieneni vuoden alussa. Guggenheimin taidemuseosta puhutaan taas. Suomalainen aviopari kertoo torstaina, mitä heille tapahtui vankeuden aikana Jemenissä.
Lotto loppuu Ylen kanavilla. Ennätysmäärä ihmisiä sai Suomen kansalaisuuden viime vuonna. Suomi on kertonut lisää tietoja Kreikan vakuussopimuksesta. Eurovision laulukilpailut alkavat tiistaina.
Itävaltalainen lehti väittää, että Jemenin panttivangeista maksettiin 40 miljoonaa euroa. Unkarin pääministeri vierailee Suomessa. Yle aloitti venäjänkieliset tv-uutiset.
Nawaz Sharifin musilimiliitto on voittanut Pakistanin vaalit. Bulgarialaiset ovat äänestäneet parlamenttivaaleissa. Jemenin panttivankitapauksesta puhutaan taas. Sunnuntaina on vietetty äitienpäivää.
Pakistanilaiset ovat äänestävät parlamenttivaaleissa. Turkissa on tehty pommi-iskuja. Lauantaina on vietetty lapsettomien lauantaita. Monien ulkomaalaisten mielestä Suomi on kylmä, kallis ja kaukana.
Suomalainen aviopari, joka siepattiin Jemenissä, on päässyt takaisin Suomeen. Atte ja Leila Kaleva kertovat, että heitä kohdeltiin hyvin panttivankeuden aikana. Puolustusministeri Carl Haglund sanoo, että Suomen viranomaiset yrittivät estää Atte Kalevan matkan Jemeniin. Etelä-Suomessa on viikonloppuna lämmin sää.
Monica kirjoitttaa taas blogia! Lue mitä Monicalle kuuluu.
Algerialainen Bahria kertoo ajatuksia äidiksi tulemisesta. Uusin teksti: Mikä kieli lapselle?
Vieraina Eija Kyllönen-Saarnio ja Jaana Rytkönen Infopankista.
Miksi? Siksi! -keskusteluja mielenkiintoisista aiheista.