Etusivu > Vieras > Cecilie Ravik

Cecilie Ravik

21.11.2011
Cecilie Ravik on opiskellut suomen kieltä Kööpenhaminan yliopistossa Tanskassa. Nyt Cecilien maisterintyö on valmis. Hän on tutkinut, mitä tanskalaiset lehdet kirjoittavat Suomesta.

Cecilie Ravik.
Cecilie Ravik tietää, mitä tanskalaiset ajattelevat Suomesta.
Kuva: YLE

Cecilie sanoo, että tanskalaisissa lehdissä Suomi on outo maa. Lehdet kirjoittavat viinasta ja väkivallasta. Kaikilla suomalaisilla on puukko, jos uskomme tanskalaisia lehtiä.

Tanskalaiset eivät ajattele Suomesta niin, kuin Suomen maabrändityöryhmä toivoo. Työryhmä haluaa, että suomalaiset tunnetaan ulkomailla siitä, että he ovat tehokkaita ja hyviä ratkaisemaan ongelmia.

Cecilien mielestä parasta Suomessa on suomalainen muotoilu eli design. Cecilie sanoo, että Suomi on tanskalaisten mielestä outo maa ehkä siksi, että he eivät ymmärrä suomen kieltä.


Illan uutisotsikot

Tulossa klo 18.00

Hallituksen uudet ministerit ovat aloittaneet työnsä tänään

Väkivaltaiset levottomuudet jatkuvat Tukholmassa

Englanti on suosituin vieras kieli Suomen kouluissa

Radio Suomi

Yle Uutiset selkosuomeksi Radio Suomessa kello 21.30.

Monican blogi

Monica kurssikaveriensa kanssa. Kuva: Julia Chen.Monica kirjoitttaa taas blogia! Lue mitä Monicalle kuuluu.

Bahria kertoo

Bahria Bensalem Korpela.Algerialainen Bahria kertoo ajatuksia äidiksi tulemisesta. Uusin teksti: Mikä kieli lapselle?

Selkouutisten vieras

Eija Kyllönen-Saarnio ja Jaana Rytkönen. Kuva: YleVieraina Eija Kyllönen-Saarnio ja Jaana Rytkönen Infopankista.

Miksi? Siksi!

Kuvassa Ugaso Isse, Mustapha Kebbeh, Sanna Heliövaara, Fatimah Baig, Hye Min Shim, Bledar Gjata. Kuva: Jyrki Valkama / YLEMiksi? Siksi! -keskusteluja mielenkiintoisista aiheista.


Muualla Yle.fi:ssä