Etusivu > Kerro mielipiteesi > Eh Gay Htoo: Noita ja ankka

Eh Gay Htoo: Noita ja ankka

23.4.2012
Hei, Olen Ekitu, 8 vuotta. Asun Rovaniemellä. Suomessa on kivaa, kun saa hiihtää, luistella ja käydä saunassa. Terveisiä kaikille!

Kauan sitten noidalla oli ankka. Joka päivä ankka muni. Munan sisällä oli yksi timantti. Timantista noita sai rahaa. Kerran noita mietti, että mitä jos ankan sisällä olisi paljon timantteja. Jos hän tappaisi ankan, niin hän saisi paljon rahaa. Niinpä noita tappoi ankan ja avasi sen mahan. Noita katsoi sisään: siellä ei ollut mitään. Niin noidasta tulikin köyhä. Sen pituinen se.

Ekitu, 8 vuotta
Muurolan peruskoulu


Radio Suomi

Yle Uutiset selkosuomeksi Radio Suomessa kello 21.30.

Monican blogi

Monica kurssikaveriensa kanssa. Kuva: Julia Chen.Monica kirjoitttaa taas blogia! Lue mitä Monicalle kuuluu.

Bahria kertoo

Bahria Bensalem Korpela.Algerialainen Bahria kertoo ajatuksia äidiksi tulemisesta. Uusin teksti: Mikä kieli lapselle?

Selkouutisten vieras

Eija Kyllönen-Saarnio ja Jaana Rytkönen. Kuva: YleVieraina Eija Kyllönen-Saarnio ja Jaana Rytkönen Infopankista.

Miksi? Siksi!

Kuvassa Ugaso Isse, Mustapha Kebbeh, Sanna Heliövaara, Fatimah Baig, Hye Min Shim, Bledar Gjata. Kuva: Jyrki Valkama / YLEMiksi? Siksi! -keskusteluja mielenkiintoisista aiheista.


Muualla Yle.fi:ssä