Koreh: Kaunatalo
Olipa kerran Kaunatalo. Siellä asui Kauna. Pienenä hänen äitinsä otti pahat henget ihmisistä ja laittoi ne Kaunalle. Ja Kaunan isä oli niin vihainen, että se tappoi koko perheen ja teki sitten itsemurhan.
Kun Kaunalla oli kaikki pahat henget, hän jäi kummittelemaan siihen taloon, jossa hän kuoli. Siellä asuu vaan mummo. Kauna ei tappanut mummoa, koska hän oli siellä rauhallinen. Mutta kun tyttö tuli sinne ja tutki taloa, hän huomasi vielä yläkerran. Ja hän meni yläkertaan. Ja hän ei tullut sieltä takaisin, vaan hän kuoli siellä. Eikä mummo huomannut sitä, koska hän oli nukkumassa.
Kun toinen tyttö tuli taloon, hän huomasi mummon nukkuvan siellä. Mummo oli sairas ja tyttö hoiti mummoa vähän aikaan. Ja yhtäkkiä hän kuuli ääniä. Ja tyttö meni tarkistamaan yläkertaan ja siellä oli Kauna. Tyttö kiljaisi ja juoksi äkkiä ulos talosta. Ja ajoi autolla sieltä pois. Hän ei tiennyt, että hän on saanut kirouksen ylleen.
Nyt Kauna kumittelisi hänelle keskiyöhön saakka. Ja sitten tappaisi hänet. Ja nyt oli keskiyö. Ja Kauna tuli sen tytön kotiin. Yhtäkkiä tyttö heräsi unesta. Hän meni juomaan. Oli keskiyö. Kauna teki vedestä verta. Tyttö ei huomannut sitä, koska oli niin pimeää. Sitten tyttö kuuli jotain ja meni tutkimaan asiaa. Hän tutki joka paikkaa, mutta ei löytänyt mitään. Sitten hän huomasi yläkerran, siellä oli pimeää. Hän otti taskulampun ja meni yläkertaan. Yhtäkkiä hän huomasi Kaunan olevan hänen takanaan. Tyttö katsoi varovasti taakseen ja kiljaisi. Hän juoksi nopeasti talosta pois ja meni poikaystävänsä luo.
Hän sanoi poikaystävälleen, että häntä pelottaa. Poikaystävä sanoi, että rauhoitu ja hengitä syvään. Poikaystävä kysyi, että mitä sinä näit. Tyttö sanoi, että hän näki Kaunan olevan siellä talossa.
He menivät tutkimaan uudestaan sitä taloa. Tyttö sanoi, että mene edeltä. Poikaystävä sanoi, että ei täällä ole mitään. Yhtäkkiä tyttö huomasi, että Kauna oli poikaystävänsä takana. Tyttö huusi: ”Varo, hän on takanasi!” Poikaystävä yritti paeta, mutta kompastui ja pyörtyi. Tyttö yritti vetää poikaystäväänsä pois sieltä, mutta ei jaksanut. Sitten tyttö yritti sytyttää talon bensalla. Tyttö kaatoi bensaa taloon ja hänen piti vain saada sytkäri. Kauna tuli vain yhä lähemmäs. Viimein tyttö sai talon palamaan ja jäi itse siihen taloon. Heidät vietiin sairaalaan ja tyttö katsoi Kaunaa ja yhtäkkiä Kauna oli hänen takanaan.
Koreh, 11 vuotta

Tulosta
Monica kirjoitttaa taas blogia! Lue mitä Monicalle kuuluu.
Algerialainen Bahria kertoo ajatuksia äidiksi tulemisesta. Uusin teksti: Mikä kieli lapselle?
Vieraina Eija Kyllönen-Saarnio ja Jaana Rytkönen Infopankista.
Miksi? Siksi! -keskusteluja mielenkiintoisista aiheista.