Etusivu > Kerro mielipiteesi > Margherita Carlon: Rakkauden laajakaista

Margherita Carlon: Rakkauden laajakaista

1.7.2012
Miten huippunopeuden yhteys voi luoda romanttinen meininki.

Tyttö, joka kirjoittaa.
Margherita, venetsialainen tyttö Suomessa.
Kuva: Maurizio Sajeva

Kaunis pariskunta, Ilkka ja Hilkka, tapailee ravintolassa:

Ilkka puhuu pari sanaa: Hei, mitäs kelpais jos lähettäis sulle tätä uus mäkee peli puhelimeen?

He pistävät bluetooth ja wireless päälle.

Vastaamatta mitään, Hilkka lataa Ilkan peli, "Rally 3" puhelimeensa.

Seuraavaksi, he etsivät ravintolan nettisivuja (jokainen omalla iPhonilla, ei samasta laitteesta) ja katsovat menuta netistä.

Ilkka epäilee ottaisiko hän fileettä (ranskalaisilla) tai kaviaaria (ranskalaisilla) ja etsii vastauksia ruuanlaiton foorumista: onko parempaa filettää vai kaviaaria? Kymmenen sekunnin sisällä viisi vastausta tulevat takaisin: laitapa ketsuppia ja kaikki kelpaa :-D - filettä...mmm..:-# - KAVIARIAAA!!! - Minun vastaus on ekstrafilettiää!

Ilkka alleviivaa "filettä" toisessa välilehdessä.

Tarjoilija tulee. Molemmat näyttävät oman puhelimensa ja tarjoilija kirjoittaa ylös. Hän kävelee pois vähän ärsyttynyt. Ilkka ja Hilkka eivät anna yhtä huomiota.

Ihmiset katsovat puhelimiaan ravintolassa.
Rakkauden laajakaista.
Kuva: Maurizio Sajeva

He tarkistavat mailia. Kahdenkymmenen minuutin kuluttua Hilkka lähettää mailia Ilkalle: ruokaa nyt tulee.

He etsivät www.cineblog.com ja Ilkka kirjoittaa "Iron Sky" kun Hilkka kirjoittaa "The Ghosts of Girlfriens' past". He laittavat kännykät edessä ja aloittavat syödä katsoessanne elokuvaa saman aikaan.

Elokuva sekä myös ruokailu päättyvät.

Ilkka: Hyvää filettä (hiljaana)

Hilkka: otin itse kanaa

Ilkka: katsoin "iron Sky"

Hilkka: mä "The Ghosts of Girlfriens' past"

Äkkiä molemmat taas puhelimeen

Hilkka menee yahoo mailiin. Lufthansa on lähettänyt vielä klerran mainos. Hän uffii!! ja poista sitä. Menee takaisin vielä kotisivulle ja lukee vielä kerran gossip uutisia

Ilkka samalla menee LMFAO nettisivulla ja ostaa musiikkia

Tarjoilija tuo laskun

Hilkka: maksanko minä?

Ilkka: Hmm ja nyökkää kerran vain

Hilkka kirjoittaa laskulla että maksaa netistä.

Pariskunta menee pöydästä pois: hei hei!

Teksti: Margherita Carlon
Käännös: Maurizio Sajeva


Radio Suomi

Yle Uutiset selkosuomeksi Radio Suomessa kello 21.30.

Monican blogi

Monica kurssikaveriensa kanssa. Kuva: Julia Chen.Monica kirjoitttaa taas blogia! Lue mitä Monicalle kuuluu.

Bahria kertoo

Bahria Bensalem Korpela.Algerialainen Bahria kertoo ajatuksia äidiksi tulemisesta. Uusin teksti: Mikä kieli lapselle?

Selkouutisten vieras

Eija Kyllönen-Saarnio ja Jaana Rytkönen. Kuva: YleVieraina Eija Kyllönen-Saarnio ja Jaana Rytkönen Infopankista.

Miksi? Siksi!

Kuvassa Ugaso Isse, Mustapha Kebbeh, Sanna Heliövaara, Fatimah Baig, Hye Min Shim, Bledar Gjata. Kuva: Jyrki Valkama / YLEMiksi? Siksi! -keskusteluja mielenkiintoisista aiheista.


Muualla Yle.fi:ssä