Rovio luottaa vahvaan kasvuun viihdealalla

Rovio-yhtiö haluaa profiloitua viihdefirmana, joka tekee kaiken paremmin kuin vuosikymmeniä toimineet esikuvansa. Loppuvuoden uutuuksien uskotaan tuovan lisää vauhtia suunnitelmiin.

viihde
Kuva Rovion Amazing Alex -pelistä.
Kuva Rovion Amazing Alex -pelistä.Rovio

Rovio-yhtiön uusi piirretty sarja etsii jalansijaa markkinoilta syksyllä ja loppuvuodelle luvataan vielä kahta uutta julkistusta. Yhtiön luomat Angry Birds -hahmot näkyvät pelien lisäksi jo mm. leikkipuistoissa ja juomamerkkeinä. Profiilia haetaankin nyt laajemmin viihdeyhtiönä.

- Emme enää koe olevamme pelifirma vaan viihdefirma ja toimimme viihteen kaikilla osa-alueilla, toteaa Rovion markkinointijohtaja Peter Vesterbacka.

Pienestä hiirestä pidemmälle

Vesterbackan mukaan viihteen saralla riittää esikuvia, joiden mallia on hyvä seurata.

- Katsomme tietenkin Disney:tä ja mitä he ovat saaneet aikaiseksi. He lähtivät liikkeelle pienellä hiiri-hahmolla vuonna 1928 ja ovat nyt päässeet vähän pidemmälle. Hello Kittyä on tehty vuodesta 1974 ja Nintendon Mario:ta viimeiset 26 vuotta. Kyllähän esikuvia riittää. Katsomme parhaat jokaiselta osa-alueelta ja teemme sitten itse vähän paremmin.