Suora linja |

Keskustele: Miten onnistuneet yritykset toimivat verkossa?

Suomalaiset yritykset eivät ymmärrä verkon suomia mahdollisuuksia liiketoiminnassaan. Verkkoteollisuus ry:n tutkimuksen mukaan Suomesta puuttuu kansainvälisiä verkkoteollisuuden menestystarinoita. Kerro esimerkkejä yritysten onnistumisista verkossa.

Verkkoteollisuus ry. on toteuttanut Aalto-yliopiston kanssa laajimman tähän astisen tutkimuksen ja selvityksen internetin käytön tasosta Suomessa. ?- Yksi tutkimuksen tärkeimmistä havainnoista oli se, että suomalaiset yritykset eivät ole ymmärtäneet verkon suomia mahdollisuuksia liiketoiminnan kehittämiselle. Yrityssektorilla on merkittävä työsarka edessä ennen kuin saavutamme Euroopan kärkimaat, sanoo Verkkoteollisuus ry:n hallituksen puheenjohtaja Mikko Marsio.

Internetin tila Suomessa 2011 -tutkimus todistaa, että suomalaiset ovat kuluttajina ja yksityishenkilöinä verkon käytössä maailman huipputasoa. Toinen puoli totuutta on kuitenkin se, että verkon mahdollisuuksien ymmärtäminen katoaa, kun astumme työpaikkamme ovista sisään ja paneudumme päivittäisiin töihimme. ?- Toinen tärkeä tutkimustulos on, että Suomesta ei löydy kuin muutamia harvoja sellaisia yrityksiä, jotka ovat todella tehneet ison kansainvälisen läpimurron verkko liiketoiminnan saralla, ihmettelee Marsio.

Kommentoi aihetta (4 kommenttia)

Kirjoita kommentti

Käytäthän nimimerkkiä. Emme julkaise nimellä kirjoitettuja viestejä.

Pysythän aiheessa. Vain aiheeseen liittyvät viestit julkaistaan.

Vastaa alla olevaan kysymykseen. Kysymyksen on tarkoitus varmistaa, että lähetetty kommentti ei ole tietokoneella automaattisesti luotu häiriöviesti.

Viestisi luetaan toimituksessa ennen sen julkaisemista. Haluamme tarjota sinulle mahdollisuuden hyvin perusteltuun, laadukkaaseen ja moniääniseen keskusteluun. Tarkemmat pelisäännöt voit lukea tästä linkistä.

  • Huokaus

    Ilmoita asiattomasta kommentista

    Taitaa tosiaan löytyä enemmän esimerkkejä, miten yritykset EIVÄT onnistu verkossa...

    "Verkkostrategia? Meillähän on jo kotisivut!" (Ja jotka toimivat ainoastaan Internet Explorerilla...)

  • Pienyrittäjä Suomessa

    Ilmoita asiattomasta kommentista

    Asiakas soittaa yritykseemme ja tilaa autolleen maalauksen... sanonko,että laita siitä kuva nettiin niin poimin sen sieltä ja maalaan powerpointilla punaiseksi ja lähetän takaisin??? Mitä en ole ymmärtänyt?? vai verkkoliiketoiminta, MITEN SITÄ TOTEUTETAAN. ELLEI MYYNTIARTIKKELI OLE VERKKOPALVELUT?

  • Uudet tuulet

    Ilmoita asiattomasta kommentista

    Avoimmuus, interaktiivisuus, mahdollisuus osallistua, esim. arvonnat ja kivat kilpailuvoitot, samat keinot toimivat, kuin muuallakin elämässä: ole rehellinen, reilu, älä teeskentele, tai yritä olla jotain muuta, kuin olet. Sydämen syke välittyy kyllä nettisivuiltakin, jos sitä on. Kaikenlainen eettisyys ja oikeudenmukainen ote on positiivista, ei olla liikkeellä pelkän ahneuden ja omahyväisen itsekkyyden asialla, vaan aidosti hyvällä tavoitteella.

    Suomi on vielä lapsenkengissä näissä asioissa, vanhat narsistijohtajat, itsekeskeiset jurrikat pitävät vielä valtaa. Ymmärtäisivät jo oman naurettavuutensa ja uskaltautuisivat norsunluutorneistaan pois. Jakaminen ja yhteisyys luo uutta, synnyttää iloa ja lisää välittämistä. Toisiamme varten me täällä olemme, emme sitä omistamista, tietokonetta, tai pankkitiliä. Tässä aidon menestyksen avaimia.

  • Kansalainen

    Ilmoita asiattomasta kommentista

    Kannattaa huomata että suurinosa nykyjohtajista ovat kasvaneet aikana jolloin tietokoneista ja internetistä oltu kuultukkaan, joten eivät osaa oikein hanskata asiaa.

    Näin meilläkin töissä, koneet ovat käytännössä paperisen vuororaportin korvikkeena sen sijaan että niiden kautta jaettaisin tehokkaasti tietoa yrityksen asioista. Ei tarvitse erikseen mainita että pomo on syntynyt ajalla ennen tietokoneita

Tuoreimmat aiheesta: Suora linja

Pääuutiset

Tuoreimmat

Muualla Yle.fi:ssä