Päivän kysymykset

Perjantai 24.2.2017

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Onko kasvisruokien suosio kasvanut?

Oikea vastaus:

On, suomalaiset syövät kasvisruokia enemmän kuin ennen.

2.Miksi monet valitsevat kasvisruuan?

Oikea vastaus:

Oman terveyden ja eläinten hyvinvoinnnin takia.

3.Mitkä kasvisruuat ovat nyt muotia?

Oikea vastaus:

Nyhtökaura ja härkis.

4.Löytyykö tietotekniikan osaajille työtä?

Oikea vastaus:

Kyllä.

5.Mitä tarkoittaa ICT?

Oikea vastaus:

Informaatio- ja viestintäteknologiaa.

6.Kenelle uudesta koivuallergian hoidosta on apua?

Oikea vastaus:

Siitä on apua ihmisille, joita tavalliset allergialääkkeet eivät auta tarpeeksi hyvin.

7.Miten lääkeaine annetaan uudessa siedätyshoidossa?

Oikea vastaus:

Se annetaan suun kautta.

8.Mikä on vanha tapa antaa siedätyshoitoa?

Oikea vastaus:

Vanha tapa on pistää lääkeaine potilaaseen piikillä.

9.Missä alkoi koulujen talviloma?

Oikea vastaus:

Esimerkiksi Tampereen, Jyväskylän, Mikkelin ja Vaasan kouluissa.

10.Minkälaista sää on ensi tiistain jälkeen?

Oikea vastaus:

Melkein koko maassa on plusasteita ja vettä sataa.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä