Päivän kysymykset

Maanantai 27.03.2017

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Kenet Suomen presidentti tapaa tällä viikolla?

Oikea vastaus:

Venäjän presidentin.

2.Missä he tapaavat?

Oikea vastaus:

Arkangelissa, Pohjois-Venäjällä.

3.Mikä ärsyttää monia?

Oikea vastaus:

Kellojen siirtäminen kesäaikaan.

4.Mitä nyt vaaditaan?

Oikea vastaus:

Nyt vaaditaan, että eduskunta muuttaa lakia niin, että normaaliaika jatkuu koko vuoden.

5.Onko vaatimus helppo toteuttaa?

Oikea vastaus:

Ei ole, koska EU-maat ovat sopineet kesäajasta yhdessä.

6.Kuinka monta ihmistä loukkaantui Vantaan tulipalossa?

Oikea vastaus:

Ei yhtään.

7.Mitä haittaa tulipalosta oli?

Oikea vastaus:

Savu häiritsi liikennettä ja koulua, joka on palopaikan lähellä.

8.Missä oli digilakko?

Oikea vastaus:

Turun kansainvälisessä koulussa.

9.Mitä lakko käytännössä tarkoitti?

Oikea vastaus:

Oppilaat eivät käyttäneet digilaitteita vapaa-aikana.

10.Mitä Kasper Thomas huomasi?

Oikea vastaus:

Lakon aikana hän esimerkiksi luki enemmän.

11.Ketkä tekevät videoblogia Vuosi kotoutumiskoulutuksessa?

Oikea vastaus:

Luksian opiskelijat.

12.Missä videoblogia voi katsoa?

Oikea vastaus:

Selkouutisten nettisivuilla ja Facebook-sivulla.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä