Päivän kysymykset

Lauantai 29.4.2017

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Mikä oli EU-johtajien kokouksen aihe?

Oikea vastaus:

Britannian EU-ero.

2.Mikä EU:lle on asiassa tärkeää?

Oikea vastaus:

EU:lle on tärkeää, että EU-kansalaisten oikeudet Britanniassa turvataan.

3.Mihin maahan Pohjois-Irlanti kuuluu?

Oikea vastaus:

Britanniaan.

4.Missä päin Suomea on tapahtunut liikenneonnettomuus?

Oikea vastaus:

Länsi-Suomessa Pohjanmaalla.

5.Kuoliko onnettomuudessa ihmisiä?

Oikea vastaus:

Kyllä, 2 ihmistä kuoli.

6.Miten onnettomuus tapahtui?

Oikea vastaus:

Juna törmäsi autoon risteyksessä.

7.Mikä juhla alkaa kohta?

Oikea vastaus:

Vappu.

8.Miksi huono sää haittaa ihmisiä juuri nyt?

Oikea vastaus:

Suomalaiset juhlivat vappuna paljon ulkona.

9.Mitä sunnuntaina tapahtuu Helsingin kauppatorilla?

Oikea vastaus:

Havis Amandan patsas saa ylioppilaslakin opiskelijoilta, koska on vappuaatto.

10.Miksi huono sää haittaa nyt myös lintuja?

Oikea vastaus:

Merivesi nousee korkealle ja rikkoo rannalla lintujen pesiä.

11.Missä oli isot juhlat lauantaina?

Oikea vastaus:

Tampereella.

12.Mikä oli juhlien aihe?

Oikea vastaus:

Tappara on jääkiekon Suomen mestari.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä