Kotimaa |

Poliisi: Uusi hätäkeskus toimii erinomaisesti

Joulukuun alusta alkaen kaakkoissuomalaisten hätäpuheluihin on vastattu Kouvolan sijaan Kuopiossa. Poliisin ja pelastuslaitoksen mukaan toiminta on sujunut jopa yllättävän hyvin.

Hätäkeskus
Kuva: Yle

Uusi koko Itä-Suomen kattava hätäkeskus on toiminut yllättävän hyvin. Ensimmäisen toimintakuukauden aikana Etelä-Karjalassa ei ole juuri huomattu hätäkeskuksen paikanvaihtoa käytännön työssä.

Niin poliisi kuin pelastuslaitoskin on ollut erittäin tyytyväinen uuden hätäkeskuksen toimintaan.

- Osoitteet ovat olleet oikein ja kaikkiin hälytyksiin on löydetty perille, kertoo komisario Jarmo Junna Etelä-Karjalan poliisista.

Pieniä ongelmia on aiheutunut pääasiassa tietojärjestelmien yhteensovittamisessa.

- Erilaisia ongelmia on ollut, mutta ne ovat olleet pieniä, lähinnä tietojärjestelmissä. Ja tietysti toimintakulttuurien yhteensovittamisessa on ollut omat ongelmansa. Mutta yleisarvosana tässä vaiheessa on erittäin hyvä, sanoo Kuopion hätäkeskuksen päällikkö Kari Nevalainen

Tosin ensimmäisen kuukauden aikana ei ole tapahtunut mitään suurempia onnettomuuksia, joissa hätäkeskuksen toiminta lopullisesti mitataan, sanoo Etelä-Karjalan pelastusjohtaja Erkki Hokkanen.

Kommentoi aihetta (6 kommenttia)

Kirjoita uusi kommentti

Kirjoita kommentti

Käytäthän nimimerkkiä. Emme julkaise nimellä kirjoitettuja viestejä.

Pysythän aiheessa. Vain aiheeseen liittyvät viestit julkaistaan.

Vastaa alla olevaan kysymykseen. Kysymyksen on tarkoitus varmistaa, että lähetetty kommentti ei ole tietokoneella automaattisesti luotu häiriöviesti.

Viestisi luetaan toimituksessa ennen sen julkaisemista. Haluamme tarjota sinulle mahdollisuuden hyvin perusteltuun, laadukkaaseen ja moniääniseen keskusteluun. Tarkemmat pelisäännöt voit lukea tästä linkistä.

  • Cees van der Velden

    Ilmoita asiattomasta kommentista

    Ai jaa. Heti vuoden vaihduttua ja tehtävämäärien lisäännyttyä oli koneet sekaisin

    eikä päivystäjät ja partiot olleet aina perillä suoritetuista/suorittamattomista tehtävistä. Mutta muuten menee ihan hyvin, kun ei mitään satu.

    • virkamiesmoraali

      Ilmoita asiattomasta kommentista

      kommenttisi ei kuulu julkisuuteen, vaan työpaikan sisälle.

    • Cees van der Velden

      Ilmoita asiattomasta kommentista

      Julkisuuteen ei kuulu antaa väärää tietoa tai muunneltua totuutta etenkään viranomaisten taholta. Alkaa väsyttämään, kun hehkutetaan järjestelmän erinomaisuutta niinkuin joskus jossain idempänä.

  • ikävä joutua väittelemään

    Ilmoita asiattomasta kommentista

    Sujunut jopa yllättävän hyvin..

    Kun häkeen on soittanut, on pitänyt varautua joko asialliseen tai epäasialliseen kohteluun. Toimitatavoissa lienee vieläkin yhteensovittamista, eri kuntien käytänteitten opiskelussa. Esimerkiksi tieto siitä, että Lappeenrannassa virka-ajan ulkopuolella soitetaan häkeen, jos on sosiaalipuolen asia kyseessä. Epäasiallista väittää toisin.

  • Hätänumeron oikea käyttö

    Ilmoita asiattomasta kommentista

    Sosiaalitoimen hätätilanteissa soitetaan häkeen - ei sosiaalipuolen asioista yleisesti.

  • KAB

    Ilmoita asiattomasta kommentista

    Olen täysin eri mieltä kyseistä lausunnosta. Pelkällä tuurilla on toistaiseksi selvitty. Sitten kun loppuu se tuuri, kuka ottaa vastuun..?

Tuoreimmat aiheesta: Kotimaa

Pääuutiset

Tuoreimmat

Muualla Yle.fi:ssä