Vaaliuutiset |

TV-mainosjupakka toi mediajulkisuutta SDP:lle

Sosiaalidemokraatit ovat saaneet tv-mainoksista syntyneen jupakan jälkeen yli kaksinkertaisen määrän näkyvyyttä verkkomedioissa verrattuna pääkilpailijoihinsa keskustaan ja kokoomukseen.

Tiedot käyvät ilmi MTV3:n uutisseurantapalvelu Webnewsmonitor.comilta tilaamasta selvityksestä. Webnewsmonitor.com seurasi yhdeksän puolueen ja niiden johtajien saamaa verkkojulkisuutta reilun viikon ajan 2. - 9. maaliskuuta.

SDP:n osuus puolueiden julkisuudesta oli seurantaviikolla 36 prosenttia. Keskustan ja kokoomuksen osuus oli 16 prosenttia kummallakin. Vihreät nousivat aivan keskustan ja kokoomuksen tuntumaan 14 prosentin osuudellaan. Vasemmistoliitto sai mediahuomiosta kuusi prosenttia ja ruotsalainen kansanpuolue viisi.

Puoluejohtajista eniten esillä oli keskustan puheenjohtaja, pääministeri Matti Vanhanen, joka kahmi itselleen miltei kolmanneksen kaikkien yhdeksän puoluejohtajan saamasta julkisuudesta. Toiseksi eniten verkkomediassa esiintyi sosiaalidemokraattien puheenjohtaja Eero Heinäluoma ja kolmanneksi eniten kokoomuksen puheenjohtaja Jyrki Katainen.

Webnewsmonitor.comin seurannan kohteena oli yli 510 suomalaista verkkomediaa.

Kommentoi aihetta (0 kommenttia)

Kirjoita kommentti

Käytäthän nimimerkkiä. Emme julkaise nimellä kirjoitettuja viestejä.

Pysythän aiheessa. Vain aiheeseen liittyvät viestit julkaistaan.

Vastaa alla olevaan kysymykseen. Kysymyksen on tarkoitus varmistaa, että lähetetty kommentti ei ole tietokoneella automaattisesti luotu häiriöviesti.

Viestisi luetaan toimituksessa ennen sen julkaisemista. Haluamme tarjota sinulle mahdollisuuden hyvin perusteltuun, laadukkaaseen ja moniääniseen keskusteluun. Tarkemmat pelisäännöt voit lukea tästä linkistä.

Pääuutiset

Ukraina

Ukraina asetti Venäjälle 48 tunnin aikarajan

Venäläiset sotilaat istuskelevat sotilastankin päällä.

Tuoreimmat

Muualla Yle.fi:ssä