Mediayhtiö Sanoma myy työpaikkojen ja asuntojen markkinapaikan Oikotien norjalaiselle Schibstedille.
Kauppahinta on 185 miljoonaa euroa. Yhtiöt kertoivat kaupasta tiedotteissaan torstai-iltana.
Schibsted omistaa entuudestaan Suomessa jo toisen verkkomarkkinapaikan Tori.fin.
Oikotie ja Tori jatkavat edelleen omina brändeinään, työskennellen tiiviisti yhdessä yhteisessä organisaatiossa Schibsted Marketplaces Finlandin alla. Kokonaisuutta johtaa toimitusjohtaja Jussi Lystimäki.
Schibsted kertoo hakevansa Suomesta uutta kasvua. Yhtiö kertoo investoivansa sekä Oikotiehen että Toriin, ja keskittyy sekä yrityksille että kuluttajille suunnattujen palvelujen kehittämiseen. Tulevaisuudessa Schibsted pyrkii vahvistamaan molempien brändien asemaa ja laajentamaan toimintaansa Suomessa.
Sanoma aikoo käyttää kaupasta saadut varat pääasiassa oppimisliiketoimintansa kasvattamiseen.