Hyppää sisältöön
Artikkeli on yli 2 vuotta vanha

Olvin tulos koheni alkuvuodesta vähittäismyynnin ansiosta, vaikka ravintolamyynti sakkasi

Koronarajoitukset heikensivät Olvin myyntiä ravintoloissa ja Baltian maissa, mutta vähittäiskauppa jatkui vahvana, mikä kompensoi muita myyntikanavia. Erityisesti oluen kysyntä on ollut kiitettävällä tasolla.

nelosolutta kaupoissa
Olvin tulos oli hyvä etenkin vähittäiskaupan osalta. Kuva: Ismo Pekkarinen / AOP
Laura Kangas
Avaa Yle-sovelluksessa

Olvin alkuvuosi oli noususuhteinen vähittäismyynnin voimakkaan kasvun ansiosta, vaikka koronarajoitukset rokottivat myyntiä.

Konsernin liikevaihto kasvoi tammi-maaliskuussa vajaan prosentin ja oli reilut 85 miljoonaa euroa. Konsernin liikevoitto oli tammi-maaliskuussa noin 8 miljoonaa euroa eli hiukan enemmän kuin edellisvuoden alussa.

Koronarajoitukset heikensivät myyntiä ravintoloissa ja Baltian maissa, mutta vähittäiskauppa jatkui vahvana, mikä kompensoi muita myyntikanavia.

Erityisesti oluen kysyntä on ollut suurta, mutta myös alkoholittomien juomien, kuten kivennäisvesien myynti on kasvussa.

Suosittelemme