Hyppää sisältöön

Seinäjoen Ideapark porskuttaa kasvun tiellä

Runsaat kaksi vuotta sitten avattu Ideapark vetää asiakkaita ja yrityksiä. Sen imu ei ole hiipumassa, vaan päinvastoin kauppa kävi toisena vuonna ensimmäistäkin enemmän.

Ideapark kauppakeskus Seinäjoella
Ideapark Seinäjoki. Kuva: Tarmo Niemi / Yle
Elina Niemistö
Avaa Yle-sovelluksessa

Seinäjoen Ideapark kiinnostaa asiakkaita ja yrityksiä, eikä edes korona ole kiinnostusta vähentänyt. Ideapark kasvatti kävijämääräänsä viime vuonna edellisvuoteen verrattuna noin 8 prosenttiyksikköä. Kokonaismyynti kasvoi yli kymmenen prosenttia.

Kauppakeskuksen imu näkyi siinä, että tiloihin muutti kolmetoista uutta liikettä ja yhtiön mukaan vuokrausaste oli 100 prosenttia.

Tänä keväänä Ideapark saa edelleen uusia liikkeitä, kun kauppakeskuksessa avataan urheiluliike Intersport sekä Suomen pohjoisin Kentucky Fried Chicken - pikaruokala. Intersport siirtyy Ideaparkiin Seinäjoen keskustasta.

Ideapark avattiin Seinäjoella marraskuussa 2019.

Lue myös: Seinäjoen Ideapark veti reippaasti yli 4 miljoonaa kävijää ensimmäisenä vuotena

Hyväpaha Ideapark romahdutti Seinäjoen keskustan elinvoiman – mutta se ei ole koko totuus

Suosittelemme sinulle