Rovio-yhtiön uusi piirretty sarja etsii jalansijaa markkinoilta syksyllä ja loppuvuodelle luvataan vielä kahta uutta julkistusta. Yhtiön luomat Angry Birds -hahmot näkyvät pelien lisäksi jo mm. leikkipuistoissa ja juomamerkkeinä. Profiilia haetaankin nyt laajemmin viihdeyhtiönä.
- Emme enää koe olevamme pelifirma vaan viihdefirma ja toimimme viihteen kaikilla osa-alueilla, toteaa Rovion markkinointijohtaja Peter Vesterbacka.
Pienestä hiirestä pidemmälle
Vesterbackan mukaan viihteen saralla riittää esikuvia, joiden mallia on hyvä seurata.
- Katsomme tietenkin Disney:tä ja mitä he ovat saaneet aikaiseksi. He lähtivät liikkeelle pienellä hiiri-hahmolla vuonna 1928 ja ovat nyt päässeet vähän pidemmälle. Hello Kittyä on tehty vuodesta 1974 ja Nintendon Mario:ta viimeiset 26 vuotta. Kyllähän esikuvia riittää. Katsomme parhaat jokaiselta osa-alueelta ja teemme sitten itse vähän paremmin.