Ferrarin ja Kimi Räikkösen odotetaan ilmoittavan viimeistään keskiviikkona, että suomalainen ajaa tallissa tulevalla kaudella vuoden sopimuksella, jossa on optio vuoden jatkosta.
Suomalaisen ja italialaistallin välit ovat lämmenneet, vaikka edellinen suhde päättyikin riitaisesti.
Räikkösen ensimmäinen kausi Ferrarin ratissa ei olisi voinut paremmin alkaa: kauden 2007 Australian gp:stä tuomisina oli paalupaikka, nopein kierros ja voitto.
Tämän jälkeen suomalainen sai kamppailla kuusi osakilpailua ennen kuin pääsi jälleen nousemaan keskimmäiselle korokkeelle. Ranskan, Britannian ja Belgian osakilpailujen voittojen jälkeenkin McLarenin Lewis Hamilton johti MM-sarjaa 17 pisteellä ennen kauden kahta viimeistä kisaa.
Loppu onkin historiaa. Hamilton keskeytti Kiinan gp:n ja Räikkönen ajoi voittoon, joten kauden päätöskisassa ero oli seitsemän pistettä. Brasiliassa Hamilton kohtasi odottamattomia vaikeuksia ja Räikkönen ajoi voittoon.
Maailmanmestaruus tuli suomalaiselle pisteen erolla Hamiltoniin ja sitäkin saatiin jännätä tuntien ajan, kun kisatuomaristo pohti kolmen kuljettajan sijoituksen mitätöimistä Räikkösen ja Hamiltonin välistä.
Britti ei päässyt kuitenkaan kabinetin kautta mestariksi: FIA hylkäsi McLarenin valituksen 16. marraskuuta.
Seuraavalla kaudella Räikkönen onnistui voittamaan vain Malesiassa ja Espanjassa ja jäi selvästi kuljettajien MM-sarjan kolmoseksi. Monzassa Ferrari kuitenkin ilmoitti, että suomalaiskuskin kanssa on tehty jatkosopimus vuoteen 2010 saakka.
Kausi 2009 sujui voittojen suhteen vielä vaisummin. Räikkönen kampesi itsensä täyteen pistepottiin ainoastaan Belgiassa ja sijoittui MM-sarjassa kuudenneksi. Lisäksi Räikkösen ja Ferrarin tiet erkanivat, kun italialaistalli hankki Fernando Alonson ykköskuljettajakseen. Räikkönen ei salaillut katkeruuttaan, vaan kertoi julkisesti pitävänsä siirron syynä Alonson taustalla vaikuttavaa Santander-pankkia ja sponsorirahoja.
Talli perusteli kuskivaihdosta suomalaisen vaisuilla suorituksilla ja hankalalla persoonalla.
Tämä johti Räikkösen lähtemiseen F1-luokasta ja siirtymiseen rallipoluille. Seuraavan kerran hän tarttui F1-auton rattiin kaudella 2012.