Näin vaihdat renkaat:
Työkalut: Tunkki, ristikkoavain ja momenttiavain jälkikiristystä varten. Kumityyny tunkin ja auton väliin.
Auton valmistelu: Kova ja tasainen alusta, ettei tunkki uppoa maahan. Takarenkaisiin pyöräkiilat, ettei auto liiku.
Pyörien asettelu: Edellisen kesän takarenkaat kannattaa laittaa eteen, jotta renkaat kuluvat tasaisesti. Jos on kaksi hyvää ja kaksi huonoa rengasta, paremmat ehdottomasti taakse.
Mutterien löysääminen: Käytä ristikkoavainta pulttien löysäämiseen. Kun pultit ovat löysässä hae oikea nostokohta.
Tunkin paikka: Autoon on merkitty kolmiolla vahvistettu nostokohta tunkille. Oikea kohta löytyy esimerkiksi etupyörän takaa.
Auton nosto: Autoa nostetaan sen verran, että rengas nousee selvästi ilmaan.
Pyörän irrotus: Veivaa pultit lopullisesti auki. Laita pultit maahan pystyasennossa, ettei kierteisiin pääse epäpuhtauksia, jotka voivat tuhota vanteen jengat.
Huomio alumiinivanteista: Tarkista, että pyörän soviterengas ei ole jäänyt pyörän napaan kiinni. Jos niin on käynyt, soviterengas pitää muistaa irrottaa ennen uuden vanteen asennusta.
Pulttien pituus: Huolehdi, että pultit ovat oikean pituiset kyseiseen vanteeseen. Liian lyhyillä pulteilla kiristetyt renkaat voivat lähteä irti. Liian pitkät pultit eivät kiristy kunnolla ja jäävät hölskymään.
Pulttien kiinnitys: Laita aina vastakkaiset pultit paikalleen, jolloin rengas kiristyy tasaisesti. Kiristä ristikkoavaimella.
Päästä auto alas
Renkaiden viimeistely: Ota momenttiavain ja kiinnitän siihen hylsy. Suositelty kiristysmomentti on 120Nm. Kiristä kunnes kuuluu naksaus.
Tarkista ilmanpaineet: Suosituspaineet löytyvät auton käyttökirjasta. Ilmanpaineet kannattaa tarkistaa ajokauden aikana muutamaan kertaan.