Raisiossa on saatu hyviä kokemuksia perhepalvelujen nettisivuilta löytyvästä palvelunapista._ Pyydä apua! _-nappi on ollut käytössä vuoden 2015 toukokuusta, ja avunpyyntöjä tulee muutamia joka viikko. Nappulan tarkoitus on ollut madaltaa kynnystä etsiä palvelua.
Perhevalmentaja ja Hyvinvoiva lapsi ja nuori -hankkeen vastaava Mirva Maine kertoo, että apua on pyydetty muun muassa lastenkasvatukseen ja erojen jälkeisiin tilanteisiin. Tukea on tarvittu myös nuoren masennukseen tai omaan jaksamattomuuteen liittyvissä asioissa.
– Mielestäni tärkein tarve ihmisillä on saada kiinni joku, joka vastaa hyvin nopeasti.
Perhevalmentaja pohtii, että monet eivät edes tiedä, miten lähtisi etsimään apua.
– Tämä on vähän kuin kysyisi äidiltä tai naapurilta neuvoa. Samalla tavalla voi lähestyä meitä. Voi vaikka keskellä yötä jättää sinne pyynnön, rohkaisee Mirva Maine.
Perhevalmentaja Maine kertoo lisäksi, että asiakkaaksi ei tarvitse kirjautua eikä napin painaminen johda asiakkuuteen. Pyydä apua! -palvelun avulla asiakkaan ei tarvitse tietää soittoaikoja tai etsiä sopivia palvelunumeroja.