Hyppää sisältöön
Artikkeli on yli 7 vuotta vanha

Benecol-tuotteet ja välipalapatukat tuottivat Raisiolle ennätysvoiton

Kolesterolia alentavat elintarvikkeet kiinnostavat niin Aasiassa kuin Britanniassa. Yhtiön välipalanaposteltavia kiikutetaan kaupan kassalle entistä enemmän sekä Suomessa että Britanniassa.

Benecol margariinipakkaus
Kuva: Antti Karhunen / Yle
Varpu Kiviranta
Avaa Yle-sovelluksessa

Elintarvikeyritys Raisio teki heinä–syyskuussa historiallisen tuloksen, 16 miljoonaa euroa. Vuotta aiemmin vastaavana aikana voitto oli runsaat 12 miljoonaa euroa.

Toimitusjohtaja Matti Rihko nimeää menestyksen syyksi kolesterolia alentavien Benecol-tuotteiden myynnin Britanniassa, Irlannissa ja Belgiassa. Benecol-tuotteiden myynti on kasvanut myös Aasiassa.

Myös yrityksen välipalapatukat kävivät entistä paremmin kaupaksi Britanniassa. Menestyksestä huolimatta Raisio pohtii Lontoon lähellä sijaitsevan Southallin-tehtaansa tulevaisuutta. Esillä on ollut tuotannon ulkoistaminen, mikä voi johtaa tehtaan sulkemiseen.

Välipalakeksit ja pikapuurot ovat entistä suositumpia myös Suomessa. Raisio arvioi liikevaihtonsa kasvavan tänä vuonna verrattuna viime vuoteen.

Suosittelemme sinulle