Hyppää sisältöön

Stockmannin myynti putosi syyskuussa, Hulluilla päivillä nuokahdus

Suomalaiset ostivat Hulluilta päiviltä kosmetiikkaa, Baltian maissa kaupaksi kävi ruoka.

Stockmannin tavaratalo. Kuva: Ismo Pekkarinen / AOP

Stockmann-konsernin myynti putosi syyskuussa lähes 11 prosenttia. Jatkuvien tuote- ja liiketoiminta-alueiden myynti oli 82,5 miljoonaa euroa. Suomessa myynti väheni 13,5 prosenttia ja Baltiassa 2,9 prosenttia.

Lindexin myynti väheni 9,6 prosenttia. Vaateketju myi entistä enemmän Baltiassa, mutta Pohjoismaissa kassakoneet kilisivät entistä vähemmän.

Juuri päättynyt Stockmannin Hullut päivät -kampanja nosti myyntiä verkkokaupassa. Hullujen päivien vertailukelpoinen kokonaismyynti laski kaksi prosenttia. Baltiassa Hullujen päivien myynti oli samalla tasolla kuin viime vuonna. Suomessa asiakkaita kiinnosti Hulluilla päivillä kosmetiikka, Baltiassa ruoka.

Suosittelemme sinulle