Kätilöiden tekemä paljastava, mutta yhteiskunnallisesti kantaaottava kalenteri (siirryt toiseen palveluun)oli laajahkosti julkisuudessa esillä.
Keski-Suomen Kätilöyhdistyksen julkaisemassa vuoden 2015 kalenterissa kyseenalaistettiin kaupallinen naiskuva muun muassa iäkkään naisen kuvalla ja syöpätoipilaan kuvalla.
Imettävästä äidistä olevan kuvan Facebook sensuroi sukupuolisiveellisyyttä loukkaavana.
Sanna Kausalainen
Kalenterin myynti ylitti odotukset, sillä yhdistys sai hankittua kolme sairaalatasoista rintapumppua tavoitellun yhden sijaan. Kalentereita myytiin noin 350.
– Medianäkyvyys paransi myyntiämme. Meillä oli myös kalenterista hyvin levinnyt Facebook-mainos. Tosin imettävästä äidistä olevan kuvan Facebook sensuroi sukupuolisiveellisyyttä loukkaavana, kummastelee kätilöyhdistyksen puheenjohtaja Sanna Kausalainen.
Koripallojoukkueelle imagon rakentamista
Joensuulainen koripalloseura Kataja Basket julkaisee fanikalenteria pelaajistaan. Tavoitteena ei ole tehdä rahaa, vaan imagotyötä.
– Viime vuoden kalenteria taidettiin myydä ainoastaan nelisenkymmentä kappaletta. Saimme näin katettua kulut, kertoo fanimyymälän myyjä Arja Partanen.
Kasvatustieteen opiskelijoiden salibandyjoukkue puolestaan tempaisi poikakalenterilla, joka mahdollisti hotelliyöpymiset opiskelijoiden SM-kisoihin. Joensuulaiset hankkivat varoilla myös itselleen pelipaidat.
– Säästimme kuluissa, koska kasasimme kalenterit omatoimisesti valokuvausliikkeen kellarissa. Hämmästyimme, kun hetken aikaa kalenteristamme kertova nettijuttu oli uutispalvelu Amppareiden luetuimpia, muistelee joukkueen silloinen manageri Antti Kauppila.