Nordean verkko -ja mobiilipankissa ilmeni häiriöitä sunnuntaiaamuna. Yle Uutisiin yhteyttä ottaneet henkilöt kertoivat käyttötilinsä kadonneen, eivätkä he esimerkiksi pystyneet maksamaan laskuja.
Nordean viestintäjohtaja Satu Malkamäki vahvisti Ylelle, että tilit eivät näkyneet osalla asiakkaista verkko -ja mobiilipankissa. Kortilla pystyi edelleen maksamaan kassalla ja tilisiirrot onnistuivat Siirto -ja MobilePay-sovelluksilla, Malkamäki kertoi.
Häiriö oli saatu korjattua hieman kello 9 jälkeen, Nordean Asiakaspalvelu kertoo Twitterissä. Tilit näkyvät nyt verkko- ja mobiilipankissa normaalisti.
Nordealla oli vastaavia ongelmia huhtikuussa. Tuolloin osalla asiakkaista esimerkiksi säästötilin saldo saattoi näyttää verkkopankissa virheellisesti nollaa.
Päivitetty kauttaaltaan 30.10. kello 09.09.