Hyppää sisältöön

”Pahin kilpailija on kotisohva” – lappeenrantalainen Jonna Vuorinne on SaiPan uusi markkinointipäällikkö

Jonna Vuorinteen mukaan hänen tärkein tehtävänsä on saada Kisapuistoon mahdollisimman paljon katsojia SaiPan peleihin.

Keltaiseen ja mustaan puketutunut Jonna Vuorinne seisoo ja katsoo kameraan syksyisessä Lappeenrannan Linnoituksessa.
Jonna Vuorinne on aiemmin työskennelyt S-ryhmässä muun muassa matkailu- ja ravintola-alalla. Hän irtisanoutui keväällä ja päätti alkaa etsiä uusia ammatillisia tuulia elämäänsä. Kuva: Tanja Hannus / Yle
Helena Korpela,
Juha-Pekka Taskinen
Avaa Yle-sovelluksessa

Lappeenrantalainen Jonna Vuorinne on jääkiekkojoukkue SaiPan uusi viestintä- ja markkinointipäällikkö.

35-vuotias Vuorinne aloittaa tehtävässä 7. marraskuuta.

Vuorinteen mukaan hänen tärkein tehtävänsä on saada Kisapuistoon mahdollisimman paljon katsojia SaiPan peleihin.

– SaiPa kilpailee ihmisten muita vapaa-ajan intressejä vastaan. Pahin kilpailija on kotisohva, Vuorinne sanoo.

Some on työn keskiössä

Tehtävässään Vuorinne vastaa muun muassa SaiPan viestinnästä, markkinoinnista, palveluiden kehittämisestä sekä tapahtumista.

Myös sosiaalinen media on tärkeä osa Vuorinteen työtä. SaiPa on jo vuosia panostanut paljon sosiaalisen median sisältöihin.

– Muista seuroista esimerkiksi Ilves erottuu selkeästi työllään somessa, Vuorinne sanoo.

Hän aikoo tehdä sisältöjä kaikista joukkueen hetkistä, ei vain voiton huumasta.

– Mielestäni selkärankaa pitää osoittaa myös tappion hetkellä, Vuorinne sanoo.

Enemmän aiheesta: SaiPa on Suomen kärkeä somen hyödyntämisessä

Lisää Etelä-Karjalan uutisia myös Yle Areenassa: katsele, kuuntele ja lue, mitä lähelläsi tapahtuu.

Suosittelemme