Hyppää sisältöön

Yksi Suomen ikonisimmista logoista vaihtuu – Nokia uudistaa brändiään

Nokia julkisti tänään uudistetun brändin, jonka myötä myös logo muuttuu huomattavasti.

Nokian info toimitusjohtajan vaihdosta
Nokian vanha logo on ollut käytössä lähes muuttumattomana vuosikymmeniä. Kuva: Pekka Tynell / Yle
Laura Kangas
Avaa Yle-sovelluksessa

Verkkolaiteyhtiö Nokia uudistaa brändiään. Samalla yrityksen logo kokee suurimman muutoksen lähes 60 vuoteen.

Logon fontti vaihtuu ja sinisen sävy muuttuu.

– Uusi logo kuvaa energistä, dynaamista ja modernia Nokiaa, kerrotaan yrityksen tiedotteessa.

Nokia julkisti päivitetyn strategiansa ja uudistetun brändin Mobile World Congress -tapahtumassa Barcelonassa tänään.

Nokian logo.
Nokian uudessa logossa on uusi typografia. Sininen väri säilyy, mutta erisävyisenä kuin ennen. Lisäksi logoa voidaan käyttää eri väreissä erilaisissa tilanteissa. Kuva: Nokia

Nokian logo on tähän saakka säilynyt lähes muuttumattomana vuosikymmeniä. Tutuksi tulleella fontilla varustettua logoa ryhdyttiin pikkuhiljaa käyttämään yhtiön tuotteissa 1960–70-lukujen vaihteessa sen jälkeen, kun Suomen Kumitehdas, Nokia Osakeyhtiö ja Suomen Kaapelitehdas oli yhdistetty oy Nokia ab:ksi vuodenvaihteessa 1966–1967.

Sittemmin logon Nokia-teksti on pysynyt käytännössä muuttumattomana.

Mitä mieltä olet uudesta logosta? Voit keskustella aiheesta 27.2. kello 23 saakka.

Juttua täydennetty kello 17.11 tiedolla siitä, että Nokia voi käyttää uutta logoa eri väreissä erilaisissa tilanteissa.

Suosittelemme sinulle