Hyppää sisältöön

Kokkolan terveyskeskusten ajanvaraus muuttuu – ajan saa vain soittopyynnöllä tai sähköisesti

Soite uskoo muutoksen parantavan yhteydenottoa Kokkolan alueen terveysasemille.

Soite mottagningar på Mariegatan i Karleby.
Kokkolan pääterveysaseman sisäänkäynti. Arkistokuva. Kuva: YLE/Ida-Maria Björkqvist
Ari Vihanta

Soite muuttaa Kokkolan terveyskeskusten ajanvarausjärjestelmää.

Torstaista 15.6. alkaen suora linja ajanvaraukseen poistuu ja järjestelmä muuttuu takaisinsoittoperusteiseksi.

Tämä tarkoittaa sitä, että asiakas jättää soittopyynnön, ja häneen ollaan terveyskeskuksesta yhteydessä saman päivän aikana.

Vastaanotolle voi olla yhteydessä myös sähköisesti DigiSoiten kautta. Uudistus koskee Kokkolan pääterveysaseman lisäksi Koivuhaan, Ullavan, Lohtajan ja Kälviän vastaanottoja.

Uudistuksesta huolimatta puhelinnumerot palveluihin säilyvät ennallaan ja ovat avoinna arkisin klo 8-16. Asiakas voi edelleen jättää soittopyynnön suoraan omaan tiimiinsä.

Soitessa uskotaan, että yhteydenotto Kokkolan terveysasemille paranee muutoksen myötä.

Muutos ei koske Perhonjokilaaksoa eikä Lestijokilaaksoa, joissa suorat puhelinlinjat ovat edelleen käytössä.

Päivystyksellisissä asioissa on otettava yhteys päivystysapunumeroon 116 117. Hätätapauksessa tulee soittaa hätänumeroon 112.

Suosittelemme