Kanta-Hämeessä kotihoidon asiakkaat ovat keskimääräistä tyytymättömämpiä saamaansa palveluun. Tämä ilmenee Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen toteuttamasta kyselystä, missä selvitettiin kotihoidon ja ympärivuorokautisen palveluasumisen asiakkaiden tyytyväisyyttä.
Kanta-Hämeessä oltiin koko maata tyytymättömämpiä niin palveluiden riittävyyteen, hoitajien ystävällisyyteen, turvallisuuteen, toiveiden huomiointiin kuin ateriapalveluun.
Eniten tyytymättömyyttä oli ateriapalveluihin. Kotihoidon asiakkaat kokivat ympärivuorokautisen palvelun asiakkaita enemmän parannettavaa ruoassa ja ateriapalvelussa.
Kysely tehtiin viime vuoden keväällä ja alkukesästä, joten tulokset kuvaavat tilannetta alueilla ennen hyvinvointialueiden aloittamista.
Seuraa Kanta-Hämeen uutisia Yle Areenassa ja Ylen verkkosivuilla.