Yle Areena täyttää 15 vuotta – Arttu Wiskari, Kevin Lankinen ja Helmarit ottavat Yle Areenan haltuun
Vuonna 2007 perustettu, niin sarjoja kuin podcasteja sisältävä suoratoistopalvelu Yle Areena juhlii teini-ikäänsä kutsumalla suomalaiset sisältöjensä pariin.
Varsinaista juhlapäiväänsä Yle Areena viettää keskiviikkona 15.6. Julkaisunsa aikaan palvelu oli aikaansa edellä, ja alusta lähtien sitä on tehty sekä suomeksi että ruotsiksi. Yle Areena perustettiin yhdistämään suomalaisia, ja vuosien saatossa siitä onkin kasvanut oleellinen osa Ylen tarjontaa.
“Yle Areenan menestys määrittelee samalla Ylen menestyksen, niin oleellinen osa Areena on tänä päivänä suomalaisten mediankäyttöä ja Ylen julkista palvelua. 15 vuodessa palvelusta on kasvanut yksi suomalaisten rakastetuimmista verkkopalveluista, jonka äärellä viihdytään, sivistytään ja löydetään uusia oivalluksia. Uskon, että suomalaiset ovat ylpeitä Yle Areenasta. Nämä 15 vuotta Yle Areenan parissa ovat olleet merkityksellisiä niin yhtiölle kuin henkilökohtaisesti”, sanoo Ylen Luovien sisältöjen ja median johtaja Ville Vilén.
Tänä päivänä Yle Areenan parissa työskentelee eri rooleissa kymmeniä ihmisiä aina someammattilaisista päivätuottajiin ja sovelluskehittäjistä asiakkuusasiantuntijoihin. Suomalaisten suosikkipalvelua tehdään vahvassa vuorovaikutuksessa yleisön kanssa.
“Yle Areenaa ei olisi olemassa ilman suomalaisia. Saamme viikoittain valtavan määrän viestejä ja toiveita Areenaan liittyen, ja se osoittaa, miten tärkeitä olemme suomalaisille. Olen siitä ylpeä, kuten olen myös jokaisesta, joka työpanoksellaan tekee Areenasta päivittäin suomalaisille yhä parempaa palvelua”, iloitsee Yle Areenan päällikkö Tanja Iikkanen.
Juhlan kunniaksi erilaiset tunnetut hahmot ottavat kesän aikana Yle Areenan haltuunsa. Areena-suosikkinsa paljastavat muun muassa muusikko Arttu Wiskari, jääkiekkoilija Kevin Lankinen ja naisten jalkapallomaajoukkue Helmarit. Kampanja näkyy ja kuuluu Yle Areenan lisäksi niin sosiaalisessa mediassa kuin televisiossa ja radiossa.
“Yle Areena on yksi Ylen vahvimpia brändejä ja tutkitustikin suomalaisten suuresti arvostama ja rakastama. Nyt toteutettavalla kampanjalla haluamme vahvistaa tätä mielikuvaa, mutta tuoda myös esiin Yle Areenan monipuolista tarjontaa – ja ehkä joku löytää uusia, yllättäviäkin suosikkeja”, toteaa Ylen viestintä- ja brändijohtaja Jere Nurminen.
Päivitetty kuvatekstiin Akka-koiran titteli 13.6. klo 9.40. Päivitetty artikkeliin Yle Areenan haltuunottajien suositukset 15.6. klo 12.46.