Hyppää pääsisältöön

Lapset

Harjoitellaan vahvuuksien tunnistamista Nallen ja Mustikkakujan lasten kanssa

Graafinen kuva, jossa keskellä otsikko ja ympärillä käsiä ja jalkoja sekä pieniä elementtejä.
Kuva: Pikku Kakkonen / Yle

Toiminnan tavoitteena on harjoitella tunnistamaan lapsen vahvuuksia.

PRINTTAA JA LAMINOI TOIMINTATUOKIO!

KOHDERYHMÄ: 4‒6v.
TILA: ryhmätila
KESTO: 30 min

TARVIKKEET:

  • tabletti, kännykkä tai tv

  • värikyniä

  • paperia

TOTEUTUS:

Katsotaan Polkupyöräilyä -juontopala.

Polkupyöräilyä - Toista Yle Areenassa

Keskustellaan lasten kanssa videon pohjalta, miltä uuden taidon harjoittelu tuntuu.

Miltä Minasta tuntui, kun hän ei vielä osannut pyöräillä? - Häntä harmitti.
Miltä hänestä tuntui, kun Anssi ja Viivi kannustivat? - Se tuntui mukavalta.
Miltä uuden harjoittelu tuntuu? - Se voi olla esimerkiksi hauskaa tai jännittävää.

Keskustellaan siitä, miten jokainen oppii asioita omaan tahtiin. Silloin on ystävällistä auttaa ja kannustaa kaveria. Jokainen on hyvä jossain. Jos vielä ei osaa jotain asiaa, voi toisessa asiassa olla tosi taitava.

Otetaan hyvä kuunteluasento, silmät voi halutessaan laittaa kiinni. Kuunnellaan Rentoudu Nallen kanssa -sarjan Nalle, missä sinä olet hyvä? -jakso.

Nalle, missä sinä olet hyvä?

4:24

Keskustellaan yhdessä siitä, missä itse tai kaveri on hyvä, esimerkiksi keksimään hauskoja leikkejä, pelaamaan jalkapalloa tai halaamaan. Tämän jälkeen piirretään kuva siitä, missä ollaan hyviä. Lopuksi laitetaan taideteokset seinälle, jolloin ne ovat aina muistuttamassa siitä.