"Hullukaan ei pääse selville siitä, kuka johtaa ja kuka voittaa", toteaa 10. Eläintarhanajon filmiselostaja. Suomalaisajajat ottivat vuonna 1948 silti neljä voittoa kuudesta.
Autosarjoissa nähtiin ulosajoja ja törmäyksiä puihin. Selostaja ehdottaakin sarjaa "korkeille autobusseille, joiden kaatuileminen toisi entistä enemmän yleisöä ja rahaa sotainvalideille".
Nämä ajot järjestettiin sodanjälkeisellä säännöstelykaudella, jolloin bensiinin ja renkaiden saanti oli rajoitettua.
Ajoja seurasi yli 71 000 maksanutta katsojaa.
Tietolaatikko
Alle 250-kuutioisten moottoripyörien sarjan voitti Kurt Ginman (DKW) ja 500-kuutioisten luokan Walter Bergström (Norton)
Kurt Ginman keräsi Eläintarhasta uransa aikana kaikkiaan neljä voittoa.
Moottoripyörien keskiluokan voitto meni Belgian Roger Laurentille, mutta kakkoseksi ylsi Olli Riekki Husqvarnalla
Urheiluautojen pienemmän eli A-luokan voittaja oli ruotsalainen M. G. Knutsson (BMW), moninkertainen Eläintarhan kävijä
Autojen B-luokan ykköseksi ajoi Suomen Leo I. Mattila 1930-lukulaisella Ford Roadsterilla
Kilpa-autojen sarjan ylivoimainen voittaja oli rohkeilla ohituksillaan suosiota niittänyt SPJ Keinänen (Chrysler), joka oli Curt Lincolnin jälkeen Eläintarhan toiseksi menestynein suomalaiskuski