Hyppää pääsisältöön

2500 pistoa

Eri tuotemerkkien vertailu on nyt ihan tavallista kuluttajajournalismia. 60-luvulla eri ompelukonemerkkien arviointi oli vielä liikaa Yleisradion johdolle. Reino Paasilinnan toimittama kuluttajavalistusohjelma kiellettiin. Ohjelman ensilähetys oli toukokuussa 2007.

Ohjelma perustui Työtehoseuran ja Helsingin käsityönopettajaopiston kanssa tehtyyn tutkimukseen.

"Tarvittiin vuosikymmeniä ennen kuin ihmiset alkoivat tajuta, että on oikeutemme kuluttajina saada tietoa, joka on tehty muualla kuin mainostoimistossa", sanoo Paasilinna haastattelussa 2007.

Haastattelussa Paasilinna puhuu myös 2000-luvun kuluttajajournalismin, tuotesijoittelun ja mainonnan suhteesta.

Kommentit

Uusimmat sisällöt - Elävä arkisto