Hyppää pääsisältöön

Tuoreus on suhteellista

Kuluttajaa johdetaan harhaan jatkuvasti. Joskus tuntuu, ikään kuin firmat suurennuslasilla etsisivät porsaanreikiä, joita käyttää mainonnassa hyväkseen. Etenkin elintarvikemainonta tulvii toinen toistaan kyseenalaisempia mainoslauseita.

Atrian uusi Fresh-tuotesarja on mielestäni erinomainen esimerkki mainonnasta, jossa liikutaan erittäin kyseenalaisilla vesillä. Ruokajätti on nimittäin löytänyt mainion markkinointikikan, sanan tuore. Tässä lainaus Atrian sivuilta:

" Atria Fresh -tuoremikroateriat säilyvät vain kymmenen vuorokautta tavanomaisen 20 vuorokauden asemesta. Salaatit säilyvät 6 ja sandwichit 10 vuorokauden ajan".

Onko kuusi päivää muoveissa maannut salaatti todella Fresh, niin kuin myyntipakkaus mainostaa? Mikä määrittelee tuoreen ruoan? Päätin soittaa Atrialle ja kysyä asiaa!

En saanut Atria Fresh-sarjan tuoteryhmäpäälliköltä, Johanna Hyytiseltä puhelimitse tuoreen määritelmää, mutta sähköposti on lähetetty ja vastauksia odotellaan. Palaan asiaan! 

Kommentit

Lue myös - yle.fi:stä poimittua