Hyppää pääsisältöön

Webinaari: Miten syntyy sosiaalisen median strategia

YLE laati oman sosiaalisen median strategiansa tänä keväänä. Monessa muussa organisaatiossa sellaista mietitään parhaillaan. Siksi haluammekin jakaa nyt omat kokemuksemme ja tarjota tilaisuuden kuulla muiden vastaavassa tilanteessa olevien kokemuksista.

Keskiviikkona 11.11. klo 14:00 - 16:00 järjestetään webinaari, verkossa lähetettävä seminaari, jossa avataan YLEn sosiaalisen median strategian syntyä ja tavoitteita sekä opitaan toistemme kokemuksista. Tilaisuus lähetetään suorana YLE Areenassa. (Linkki tallenteeseen).

Strategi Pirkka Aunola kertoo ensin YLEn sosiaalisen median strategiasta, minkä jälkeen panelistit vuorostaan kertovat lyhyesti omista projekteistaan, minkä jälkeen keskustellaan kokemuksista ja myös yleisö osallistuu.

Paneelissa ovat mukana neuvotteleva virkamies Sari Aalto-Matturi Oikeusministeriöstä, Nokialta markkinoinnista Jussi-Pekka Erkkola ja Espoon Entresse kirjastosta Jaakko Sannemann. Minä moderoin paneelia, jossa vertaillaan kokemuksia, miten sosiaalisen median strategiaa ja siitä johdettavia käytännön toimintatapoja voi alkaa laatia. Tarkoitus on, että webinaarin osallistujat paikan päällä ja verkossa saisivat omiin projekteihinsa vinkkejä ja näkökulmia.

Linkkejä

  • Ystävyyttä ja hämäräbisneksiä Areenassa – kuusi asiaa, jotka yhdistävät kasarin ja ysärin seikkailusarjoja

    Kuusikko ja kuoleman varjot sekä muut sarjat Areenassa.

    Kalakukkoreseptin ryöväävät rosvot, huumerahojen perässä oleva prätkäjengi ja muut hämäräbisnekset houkuttelevat lapsia ja nuoria selvittämään rikoksia. Yhdeksän kesäistä jännitysohjelmaa on julkaistu nyt Areenaan ja ne ovat katsottavissa vähintään vuoden ajan. Listasimme kuusi asiaa, jotka yhdistävät näitä seikkailuja.

  • Areenan käyttö jatkaa kasvuaan

    Areenan käyttö on vuoden aikana kasvanut kovaa vauhtia

    Kesän lähestyessä on hyvä tilaisuus katsoa, miten Areenan käyttö on kehittynyt. Ja kehitystä selvästi on. On ilo huomata, että suomalaiset ovat ottaneet Areenan aiempaa aktiivisempaan käyttöön monilla eri laitteilla. Areena on edelleen Suomen arvostetuin verkkopalvelu ja suositumpi kuin esimerkiksi kansainvälinen suoratoistojättiläinen Netflix.

  • Kirjautumalla enemmän irti Yle Areenasta

    Kirjautuminen helpottaa Areenan käyttöä

    Areenaa on jo jonkin aikaa muutettu ohjelmakirjastosta henkilökohtaisesti jokaista käyttäjää palvelevaksi video- ja audiopalveluksi. Henkilökohtaisuus toteutuu erityisesti silloin, kun käyttäjä kirjautuu Areenaan. Yle Tunnus on monissa Ylen palveluissa käytössä oleva kirjautumispalvelu, jonka avulla käyttäjä voi tunnistautua ja saada parempaa henkilökohtaista palvelua.