Hyppää pääsisältöön

Uutta teknologiaa keikoille

Red Hot Chili Peppersin konsertti toimii koekaniinina uuden paperiliputtoman teknologian markkinoille tuonnissa Knebworthissa.

Red Hot Chili Peppers // Kuva: www.facebook.com/ChiliPeppers

Samsung on yhdistänyt voimansa Kilimanjaro Liven ja Intellitixin kanssa lanseeratakseen uutta RFID-lipputeknologiaa, jonka väitetään takaavan pääsyn keikoille ”ilman jonoja”.

Kyseessä on RFID-rannekkeet, jotka luetaan laitteella konserttipaikan ovella. Kyseistä radiotaajuista etätunnistetta on usein käytetty kirjeiden ja pakettien jäljittämiseen sekä lemmikkieläinten ja karjan paikallistamiseen. RFID-rannekkeiden luvataan myös sitovan käyttäjät sosiaaliseen mediaan ja antavan mahdollisuuden osallistua kisoihin, jotka liittyvät tapahtumiin joissa rannekkeen käyttäjät vierailevat.

Samsungilta kerrotaan, että Red Hot Chili Peppersin keikka 23. kesäkuuta on ensimmäinnen kerta, kun kyseistä ranneketta kokeillaan missään Euroopassa. Konserttivieraat voivat vierailla Samsungin kokeilupisteellä, jossa he voivat personalisoida rennekkeensa kirjautuen esimerkiksi Facebookiin.

Samsung on myös kertonut työstävänsä ratkaisuja, jotka päästäisivät festivaalikävijät käyttämään omaa puhelintaan pääsylippuna.

- Tulevaisuudessa jokainen voi käyttää kännykkäänsä pääsylippunaan, oli kyse sitten keikoista tai julkisesta liikenteestä, Simon Stanford Iso-Britannian ja Irlannin Samsungilta kertoo.

Lähteet: Digital Spy