Hyppää pääsisältöön

Yksilöllisyys veti nuoria Koomaan

Antti Putkonen aloitti ompeluharrastuksensa footbageista ja pipoista. Vuonna 2002 tuo harrastus oli laajentunut omaksi yritykseksi ja Kooma-vaatemerkiksi.

Kooman valtti oli sen muunneltavuudessa. Kuka tahansa saattoi valmiista komponenteista yhdistelemällä tilata itselleen juuri omannäköisensä vaatekappaleet.

Aluksi vaatteita myytiin vain oululaisessa urheiluliikkeessä, mutta pian Putkonen avasi myös oman kaupan.

Ja vaikka yksilöllisyys olikin vaatemerkin valtti, paljastivat nuoret oululaiset ryhmään kuulumisen suureksi syyksi ostaa juuri Koomaa.

"Kun kaikki muutkin pitää Kooman vaatteita, niin sitä tulee itekin pidettyä", kertoi ysiluokkalainen Mikko Melamies.

Antti Putkonen tuli myöhemmin tutuksi myös Muodin huipulle -kilpailusta.

Teksti: Juhana Säilynoja

Uusimmat sisällöt - Elävä arkisto