Hyppää pääsisältöön

Facebook hienosäätää mainontaa

Facebookilla on tätä nykyä reilut 1,2 miljardia käyttäjää, joten yrityksellä on mainio tilaisuus kääriä sievoiset summat tuohta, mikäli sivuston mainokset sattuvat osumaan oikeaan osoitteeseen.

Facebookin käyttöä mobiilissa // Kuva: YleX / Anni

Facebookin news feediin sivuun pulpahtelevat mainokset ovat tuttu juttu. Useimmiten sivusto tuntuu tietävän, mitä käyttäjät haluavat, mutta toisinaan mainokset menevät ohi niin, että huju kuuluu. Facebook on nyt ilmoittanut huomioivansa käyttäjiensä palautteet mainoksista entistä tarkemmin.

- Pyrimme siihen, että jokainen käyttäjä näkee itselleen kiinnostavimmat ja ajankohtaisimmat mainokset, Facebook tiedottaa.

Jatkossa käyttäjät pystyvät siis itse vaikuttamaan enemmän siihen, millaisia mainoksia he joutuvat sivustolta katselemaan. Facebookin news feedin sivuun ilmestyviä mainoksia pystyy piilottamaan, ja nyt yritys pyrkii seuraamaan tarkemmin käyttäjien käytöstä.

Kullekin käyttäjälle näkyvät mainokset määräytyvät hyvin pitkälti sen mukaan, mitä käyttäjä on ilmoittanut kiinnostuksenkohteekseen, ja millaisista sivustoista hän käy tykkäämässä.

Lähteet: Digital Spy