Katsojamme oli lähettänyt Smartpostin kautta paketin ystävälleen. Tämä ei ollut saanut mitään saapumisviestiä kännykkäänsä. Postista oli kerrottu, että saapumisilmoitusviesti odottaa toimitusta vain vuorokauden, jos vastaanottaja on katvealueella tai ulkomailla, eikä posti saa tietoa, jos viestiä ei ole saatu toimitettua. Myöskään paketin lähettäjälle ei ilmoiteta, että vastaanottajaa ei tavoitettu.
Miksi Smartpostin saapumisilmoitusviesti odottaa läpimenoa vain vuorokauden, jonka jälkeen viestiä ei enää yritetä toimittaa?
Itellan liiketoimintapäällikkö Saara Pietilä oikaisee, että saapumisilmoitusviestiä yritetään toimittaa kolmen vuorokauden ajan.
- Neljäntenä päivänä lähetämme vastaanottajalle muistutusviestin, jota yritetään myöskin lähettää kolmen vuorokauden ajan.
Pietilä selvittää, että paketin säilytysaika pakettiautomaatissa on seitsemän vuorokautta.
- Normaali käytäntö on se, että säilytysajan päättymisen jälkeen paketti palautuu lähettäjälle ilman erillistä ilmoitusta.
Pietilän mukaan Itellan järjestelmä saa viestin operaattoreilta onnistuneista tekstiviestienlähetyksistä.
- Mikäli kyse on Itellan virheestä, niin kannattaa olla siinä tapauksessa yhteydessä meidän asiakaspalveluun, Pietilä toteaa.