Hyppää pääsisältöön

Lehdistötiedote: UMK uudistuu - Tee biisi nyt, osallistu syyskuussa!

Uuden Musiikin Kilpailun 2015 haku käynnistyy 1. syyskuuta 2014. Voittaja esiintyy yli sadalle miljoonalle katsojalle ja edustaa Suomea Eurovision laulukilpailussa Itävallassa toukokuussa 2015.

Suomen parasta biisiä ja esitystä etsitään nyt neljättä kertaa. Edellinen UMK-voittaja Softengine menestyi loistavasti Kööpenhaminassa järjestetyssä Eurovision laulukilpailussa sijoittumalla finaalissa sijalle 11. Yhtye sai UMK:n myötä myös levytyssopimuksen, äänittää parhaillaan debyyttilevyään ja keikkailee ahkerasti kesän aikana.

Uusia menestyjiä haetaan jälleen vuoden 2015 Uuden Musiikin Kilpailussa. Tuleva kausi tuo mukanaan suuria uudistuksia.

Luvassa on koko perheen isoa musiikkiviihdettä. Tulevalla kaudella kaikki UMK-ohjelmat ovat suoria lähetyksiä. Toinen iso uudistus on se, ettei mukana ole tällä kertaa lainkaan tuomaristoa, paljastaa UMK:n tuottaja Anssi Autio.

Myös UMK-tekijätiimiin on tulossa uutta verta. Ohjaajaksi on kiinnitetty mm. Nelosen Dancing On Ice -sarjan ohjannut Juha-Matti Valtonen.

UMK 2015 -biisihaku käynnistyy 1.9. Teosto tarjoaa tänäkin vuonna ilmaisen asiakkuuden niille kilpailubiisien tekijöille, jotka eivät vielä ole Teoston asiakkaita.

Lisätietoja Uuden Musiikin Kilpailun säännöistä.

Lisätietoja:
Tuottaja Anssi Autio, (anssi.autio@yle.fi)