Hyppää pääsisältöön

Ping Helsinki -sometapahtuman järjestäjä: Ilmaisilla vehnäjauhoilla ei kukaan maksa asuntolainaa

Ping Helsinki -tapahtuma yhdistää sosiaalisen median sisällöntuottajat, yritykset ja yleisöt. Tapahtumassa käsitellään muun muassa sisältöyhteistyötä ja piilomainontaa.

Ping Helsinki

27. maaliskuuta ensimmäistä kertaa järjestettävä Ping Helsinki on
yhden päivän mittainen sosiaalisen
median live-tapaaminen. Tapahtuman tavoitteena on viedä
sisältömarkkinointia toimialana eteenpäin niin, että sisällöntuottajat –
bloggaajat, instaajat ja vloggaajat – saavat reilun korvauksen työstään, ja
toisaalta niin, että yhteistyö on yrityksille tuloksellista.

- Ilmaisilla vehnäjauhoilla tai matkoilla ei kukaan maksa
asuntolainaa tai käy kaupassa. Kyllä korvauksen pitää vastata työmäärää,
tapahtuman järjestäjä Inna-Pirjetta Lahti
kommentoi YleX:lle.

Lahti korostaa vanhempien vastuuta, jos esimerkiksi nuorta tubettajaa
yritetään käyttää hyväksi.

- Jos yritykset esimerkiksi
lähettävät jollekin alaikäiselle tubettajille karkkia, niin välttämättä
14-vuotias ei ymmärrä, että on kyse yritysyhteistyöstä, jos hän syö sitä
karkkia videolla. Koko tapahtuman tavoite on saada avoin keskustelu
käynnistettyä, Lahti sanoo.

Tapahtumassa tuodaan esiin erilaisia teemoja, kuten piilomainonta,
trollit ja bloggaajien palkkiot, jotka koskettavat sekä sisällöntuottajia että heidän
kanssaan työskenteleviä brändejä. Lahti on viimeksi tehnyt sisältöyhteistyötä
Finnmatkojen kanssa, kun hän lomaili marraskuussa perheineen Egyptissä.

- On tärkeää, että tuotteet tai palvelut, joita bloggaajille
tarjotaan vastaavat niitä, joita ihan tavallisille kuluttajillekin tarjotaan.
Muuten yhteistyö kääntyy yritystä vastaan. Yrityksen tavoite ei ole miellyttää
yhtä bloggaajaa, vaan tavoittaa hänen kauttaan uusia potentiaalisia asiakkaita.

Lue lisää!