Hyppää pääsisältöön

Yle vastaa: Yle Fem mainostaa kiinnostavia

Kuva jota käytetään kuvituksena vastineiden yhteydessä
Kuva jota käytetään kuvituksena vastineiden yhteydessä Yle,yle vastaa

Eeva-Liisa Paloheimo kysyy Aamulehdessä (13.3), miksi Yle Fem -kanavan sisältöjä mainostetaan muilla Ylen kanavilla. Paloheimo miettii myös, johtuuko mainostaminen siitä, että Yle Fem -kanavalla ei ole riittävästi katsojia.

Yle Fem -kanavan ohjelmistossa on paljon sellaista sisältöä, joka kiinnostaa muidenkin kanavien katsojia. Tällaisia sisältöjä ovat esimerkiksi pohjoismaiset draamat (Perilliset, Arne Dahl -rikoselokuvat ja Vallan linnake) sekä makasiiniohjelmat kuten Strömsö. Ylen yksi suurimpia haasteita on se, että yleisöt kokevat, että he eivät saa tietoa tai löydä niitä ohjelmia, joista ovat kiinnostuneita. Siksi teemme erilaisia tiedotus-ja markkinointitekoja, jotka siinä auttaisivat.

Kaikki Yle Fem -kanavan ohjelmat, joita mainostetaan muille Ylen tv-kanavilla, ovat tekstitetty suomeksi.

Koitamme löytää sopivaa tasapainoa esim. sillä tavalla, että ohjelmaviestinnässä olisi erilaisia versioita ja että ohjelmamainokset olisivat mahdollisimman kiinnostavia. Jatkamme toiminnan kehittämistä, jotta myös te voisitte olla tyytyväinen ohjelmamarkkinoinnin määrään ja laatuun.

Kirsi Hietanen, Brand Manager, Yle Markkinointi
Nicolina Zilliacus-Korsström, ohjelmapäällikkö, Yle Fem

Tämä vastine on julkaistu 15.3.2015 Aamulehdessä.