Suomalaisten naisten nousu suomirockin eturiviin näkyi selvästi tehdessäni neljä, eri vuosikymmeniä käsitellyttä sarjaa. Vielä 1970-luvulla naiset rockmuusikkoina olivat harvinaisuuksia, 1980-luvulla heitä oli jo enemmän ja vuosituhannen lopun lähestyessä naiset olivat nousseet miesten rinnalle tasaveroisiksi tekijöiksi.
Maarit Hurmerinta (os. Äijö) oli ensimmäinen selkeästi alkuperäismateriaalia levyttänyt ja rockariksi profiloitunut suomalainen naislaulaja. Hänen haastattelunsa kuvattiin 1970-luvun suomirockia käsitelleeseen sarjaani Kuka mitä häh? Haastattelu kuvattiin aikataulusyistä eri paikassa ja muutama viikko myöhemmin kuin kaikki muut sarjan haastattelut. Samalla tehtiin kaksi muuta haastattelua. Päivästä tuli pitkä ja ikimuistoinen, silloin kuvasimme Tuomari Nurmion, Maaritin ja Andy McCoyn haastattelut. Erityisen hyvin on jäänyt mieleen Maaritin ja Andyn pitkä, lämminhenkinen keskustelu heidän törmätessään porttikongissa. Maaritin haastattelusta on ikävä kyllä kadonnut loppu, joten tässä on nähtävissä vain ensimmäinen 20 minuuttia.
Tamperelaisten muusikkopiirien keskellä liikkunut Tiina "Toni" Lähteenmäki edustaa selvästi seuraavaa sukupolvea. Vaikka hän nousi julkisuuteen kevyttä poppia esittäneen Toni ja Tiz -yhteen laulajana, hänen oma Ilona-yhtyeensä toimi rockbändin ehdoilla ja tavoin. Yhtye teki kaikki kappaleensa itse ja 1980-luvun tyyliin esiintyi paljon ja nimenomaan perinteisillä rock-klubeilla.
Kirsi "Costi" Snellmanin ura ajoittui taas 1990-luvulle. Suuri yleisö tuntee hänet parhaiten yhdessä Don Huonot -yhtyeen kanssa levyetystä Kissaihmiset-kappaleesta ja yhteistyöstä Kauko Röyhkän, Ismo Alangon ja CMX:n kanssa. Niiden lisäksi Costi julkaisi 1990-luvulla neljä kriitikoiden kiittämää albumia. Vuonna 1999 tehdyn haastattelun aikaan hän panosti vielä muusikon uraansa, mutta lipui siitä osin taustalle ja on perustanut ja johtanut uusia teknologioita hyödyntäviä levy-yhtiöitä.
Saman aikakautta edustaa tunnetun musiikkisuvun jäsen Anna Kuoppamäki, jonka neljä albumia tehnyt Wilma-yhtye oli yksi 1990-luvun suurista lupauksista, jonka lopullista läpimurtoa etenkin kriitikot povasivat pitkään. Anna Kuoppamäki kuitenkin päätti panostaa opintoihinsa ja musiikin opettajan työhönsä. Hän on sittemmin väitellyt musiikin tohtoriksi.