Hyppää pääsisältöön

Nenäpäivä-show’n viiden tunnin suora Yle TV2:ssa sai hyvät katsojaluvut

Suomen yhdeksäs Nenäpäivä-kampanja huipentui perjantaina 6.11. Yle TV2:lla Nenäpäivä-show’hun. Parhaimmillaan lähetystä katsoi 723 000 katsojaa ja keskimäärin viiden tunnin suoralla lähetyksellä oli yhteensä 480 000 katsojan yleisö.

Ylen Nenäpäivä-show’n ja -kampanjan tuotto kehitysmaiden lasten hyväksi oli 6.11. illalla yhteensä 2,55 miljoonaa euroa. Nenäpäivä-lähetyksessä varoja kerättiin huippuviihteen ja yhteisen kansanliikkeen voimin.

Nenäpäivä-keräys jatkuu vuoden loppuun saakka. Keräyksen tuotto käytetään yhdeksän avustusjärjestön pitkäkestoisissa kehitysyhteistyöhankkeissa, joilla halutaan edistää lasten ihmisarvoista elämää kehitysmaissa.

Mukana kampanjassa ovat Suomen UNICEF, Suomen Punainen Risti, Kirkon Ulkomaanapu, Fida International, Pelastakaa Lapset, Plan Suomi, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK ja Suomen Lähetysseura, jotka tekevät pitkäkestoista kehitysyhteistyötä Afrikassa, Aasiassa sekä Väli- ja Etelä-Amerikassa.

Lauantaina 7.11. Yle TV2:ssa nähtiin myös Mini Nenäshow, johon Yle Uutisluokan nuoret olivat koostaneet Nenäpäivä-show’n parhaat palat.

Nenäpäivän järjestää Suomessa Nenäpäivä-säätiö, ja ensimmäistä kertaa nenäiltiin vuonna 2007. Nenäpäivä, Red Nose Day, on peräisin Iso-Britanniasta, jossa se järjestettiin ensimmäistä kertaa 80-luvun puolivälissä.

Lisää ohjelmasta

Lue myös - yle.fi:stä poimittua