YleX laittoi odotetut albumit faniturnaukseen. Purpose ja Made In The A.M. - vain yksi voittaa!
Mikä musapäivä, mikä fanipäivä! Perjantaina sekä Justin Bieber että One Direction ovat julkaisseet uudet albuminsa. Bieberiltä putkahti ulos neljäs albumi Purpose, One Directionin kundit taas laskivat liikkeelle Made in The A.M. -levyn.
Sekä One Direction että Bieber ovat kansainvälisiä, raskaan sarjan megaidoleja, ja molemmilla on innokkaat somessa aktiiviset fanit. Perjantai 13. päivä on siis muuttunut beliebereiden ja directionereiden taistelutantereeksi: kumpi albumijulkistus sai enemmän ihmisiä liikkeelle netissä?
Me selvitimme kahdeksaneräisessä Purpose vs. Made In The A.M. -turnauksessa! Lue alta, miten albumit ovat saaneet fanitusta osakseen eri some-kanavissa. Tiedot on kerätty perjantaina noin kello 16–17.
1. Twitter
Molemmat megatähdet ovat tietenkin twiitanneet, että nyt se albumi on julki. Directionerit ovat Twitterissä olleet hieman beliebereitä innokkaampia, sillä One Direction twiitti on saanut enemmän uudelleentwiittauksia ja tykkäyksiä osakseen. Directionerit tekevät tärkeän avausmaalin!
Belieberit: 0, Directionerit: 1
2. Facebook
Samainen vertailu pitää tehdä tietysti myös Facebookissa, jossa directionerit dominoivat tykkäyskisaa selvästi. Älkää jääkö jalkoihin, belieberssit!
Belieberit: 0 Directionerit: 2
3. Instagram
Instagram-hashtagit kääntävät asetelman päälaelleen: hashtag #purpose on tägattu yli miljoonaan kuvaan, #madeintheam alle kolmannekseen tästä potista. Hieno kavennusmaali, belieberit! Tasapuolisuuden nimissä on mainittava, että #purpose on paitsi paljon napakampi hashtag, sen taakse saattaa kätkeytyä myös muita kuin Bieber-aiheisia postauksia.
Belieberit: 1 Directionerit: 2
4. Google Fight
Google Fight -saitti vertailee kahden eri Google-hakusanan suosiota. Insta-tappiosta sisuuntuneet directionerit sivaltavat kipeästi edellisessä erässä menestyneitä beliebereitä: sivuston mukaan Made In The A.M:ia on googlailtu selvästi Purposea enemmän. Directionerit siirtyvät mukavaan 3-1-johtoasemaan.
Belieberit: 1 Directionerit: 3
5. Spotify
Käännös Spotifyhyn päin! Sieltä voi tutkailla, mitkä ovat tällä hetkellä striimauspalvelun kuunnelluimpia biisejä. Onko viimeinkin niin, että beliebereitä on lyöty riittävän pitkään? Justin Bieberin fanit nimittäin ottavat täyden niskalenkin directionereista, koska One Directionin biisejä ei löydy ollenkaan kuunnelluimpien top-10:stä. Bieberin biisejä taas on siellä monta. Auts!
Belieberit: 2 Directionerit: 3
6. YouTube
MITÄ MITÄ MITÄ, belieberit tasoittavat lukemin 3-3! YouTubessa molempien albumeiden ensimmäisten sinkkujen videoita on katsottu miljoonia kertoja, mutta Justinin What Do You Mean pesee katselukerroissa Drag Me Downin ihan selkeästi. Turnaus on muuttunut hyytäväksi jännitysnäytelmäksi, kun jäljellä on enää kaksi erää. Tunnelma directionereiden päädyssä on aivan lamaantunut!
Belieberit: 3 Directionerit: 3
7. YouTube, osa 2
Videoiden katselukerrat YouTubessa ovat yksi mittari - mutta kuinka paljon niistä on tykätty? Ja näin ovat directionerit jälleen takaisin pelissä: Drag Me Down on huomattavasti pidetympi video kuin What Do You Mean. Tähänkö peli ratkesi?
Belieberit: 3 Directionerit: 4
8. iTunes Store
Totta se on! Perjantain 13. päivän turnauksen viimeisen erän ja näin koko ottelun ovat voittaneet directionerit! One Directionin Made In The A.M. on iTunesissa ladatumpi levy kuin Justin Bieberin Purpose.
Superjännittävä fanitusmatsi päättyy lopulta selvin lukemin 5-3. Paljon onnea, One Directionin jäbät sekä ennen kaikkea directionerit!
Lue myös:
One Direction sai fanit sekoamaan onnesta
One Direction nostaa rimaa: Ensin yllätyssinkku, nyt NASA:n avaruuskeskuksessa kuvattu video
Some räjähti: One Direction liittyi vihdoin Snapchatiin
Uusin käänne Justin Bieberin nakukuvissa: popparin isän kiusallinen kommentti
Mitä ihmettä? Justin Bieber ensimmäistä kertaa sinkkulistan ykköseksi Briteissä