TV1 torstaina 30.6.2016 klo 22.00 - 23.00, uusinta lauantaina 2.7. klo 15.50 ja keskiviikkona 6.7. klo 22.40
Katsottavissa Yle Areenassa
”Emme ole palvelukansaa”. Näin me alistuneesti toteamme, kun saamme huonoa palvelua.
Onko vika geeneissämme vai kulttuuriperinnössämme? Tätä kysytään 8 myyttiä työstä -ohjelmassa filosofi ja yritysvalmentaja Esa Saariselta.
Hyvät fiilikset, hyvä palvelu
Riemastuttavan esimerkin hyvästä asiakaspalvelusta juontaja Maaretta Tukiainen löytää Hämeenlinnasta.
Poltinahon kaupunginosan lähikauppa palauttaa karanneen koiran omistajalleen ja huolehtii juhliin lähtijälle krapulasalmiakit taskuun.
Myymäläpäällikkö Anssi Vilen kertoo mistä hyvä palvelu lähtee: henkilökunnan hyvistä fiiliksistä.
Saako terveyskeskus kiitosta?
Vasta viime aikoina on herätty siihen, että julkiset palvelutkin ovat palveluita eivätkä vain viranomaistoimintaa. Maksavilla asiakkailla on oikeus vaatia.
Tukiainen haastattelee Karkkilan palkitun terveyskeskuksen kanta-asiakasta Anna Pehkosta ja vie hänet antamaan suoraa palautetta ylilääkärille.
Menestyvän hissivalmistajan Koneen liikevaihdosta yli puolet tulee palveluista: huolloista ja modernisoinneista.
Verkossa vielä mahdollisuuksia
Palveluista yhä suurempi osa menee nettiin. Verkkokaupassa suomalaiset ovat pärjänneet huonosti.
Yksi harvoista menestyjistä on Euroopan toiseksi suurin armeijatavaran kauppa Varusteleka. Kauppias Valtteri Lindholm uskoo, että peli ei ole suomalaisilta vielä menetetty.
Studiopaneelissa Tukiaisen johdolla keskustelevat konsultti ja menestysblogisti Tuija Seipell, vaihtoautomyyjä Jori Andberg ja liiketalouden professori Saara Taalas.
Tv-sarjan tuottaa ITV Studios Finland. Yhteistyössä ovat mukana Yle, Suomalaisen työn liitto, TEM, Tekes ja Taloudellinen tiedotustoimisto TAT.