Hyppää pääsisältöön

Ylen asiakkuudet 2015: Yle tavoitti kaikki suomalaiset, Linnan juhlat oli katsotuin

Linnan juhlien kulisseissa 2015.
Linnan juhlien kulisseissa 2015. Kuva: Yle/Jyrki Valkama linnan juhlat 2015

Musiikkiohjelmat ovat kuunnelluinta radiossa, lastenohjelmat katsotuimpia verkossa. Yle Areenassa oli käynnistyksiä vuoden lopulla lähes miljoona joka päivä.

Yle tavoitti vuonna 2015 kaikki suomalaiset ja päivittäin 72 prosenttia heistä.

Suomalaisista 76 prosenttia piti Ylen palveluja tai vähintään yhtä niistä kiinnostavana. Heikoimmin Yle tavoitti nuoret.

Yle tavoitti vuoden 2015 aikana suomalaisista päivittäin
- televisiokanavilla lähes kolme miljoonaa
- radiokanavilla noin kaksi miljoonaa
- verkossa yli 620 000.

Kotimaisista radiokanavista parhaiten suomalaisia tavoitti päivittäin Yle Radio Suomi (25 %) ja tv-kanavista Yle TV1 (46 %). Verkkopalveluillaan Yle tavoitti päivittäin 18 prosenttia suomalaisista. Kotimaan mediataloista parhaat päivätavoittavuudet olivat Sanoman (41 %) ja Alma Median (33 %) verkkopalveluilla.

Musiikkiohjelmat kuunnelluinta radiossa

Radiossa kuunnelluimpia olivat toimitetut musiikkiohjelmat Onnen sävel ja Tarja Närhin iskelmäradio lähes puolen miljoonan kuuntelijan yleisöillään.

Televisiossa katsotuin ohjelma oli Itsenäisyyspäivän juhlavastaanotto, joka keräsi kaikkien aikojen tv-yleisöennätyksen, keskimäärin 2,6 miljoonaa katsojaa. Ruotsinkielisistä tv-ohjelmista suosituin oli Solsidan - Onnea onkimassa vajaan puolen miljoonan yleisöllään.

Yle Areenasta katsotaan eniten draamaa sekä lasten ja nuorten ohjelmia. Katsotuimpiin ohjelmiin kuuluivat lasten animaatio Ryhmä Hau ja sairaalasarja Syke. Yle Areenassa oli käynnistyksiä loppuvuonna lähes miljoona joka päivä.

Tiedot käyvät ilmi Ylen asiakkuudet 2015 -katsauksesta.